انتقال تکنولوژی انرژی تجدید پذیر به ایران

انتقال تکنولوژی انرژی تجدید پذیر به ایران

شرکتی آلمانی اعلام کرد

انرژی تجدیدپذیر(Renewable energy) به انواعی از انرژی ‌گفته می شود که منبع تولید آن برخلاف انرژی‌های تجدیدناپذیر(فسیلی) ، قابلیت آن را دارد که توسط طبیعت در یک بازه زمانی کوتاه مجدداً به وجود بیاید یا به عبارتی تجدید شود.
به گزارش ایرنا، 'کریستیان پگال' (Christian Pegal) روز چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در محل تالار اشرف شهر اصفهان افزود: شرکت های قدرتمند زیادی در کشور آلمان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و پاک فعالیت می کنند بطوریکه دولت آلمان صد درصد انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کند.
وی با اشاره به سفر هیات اقتصادی سه ایالت'مکلنبورگ'، 'زاکسن' و 'زاکسن آنهالت' به ایران و اصفهان اظهار کرد: این سفر با هدف شناسایی و ارزیابی فرصت های همکاری و سرمایه گذاری در ایران انجام شده است.
وی با بیان اینکه این سه ایالت شرقی آلمان دارای شرکت های کوچک و متوسط پیشرفته ای در زمینه های مختلف هستند، گفت: ما علاقه مند به برقراری ارتباط با شرکت های ایرانی و اصفهانی هستیم.
پگال، این سفر را نخستین سفر خود و هیات همراه آلمانی خود به ایران خواند و افزود: ما در این سفر اطلاعات اولیه را در باره ایران جمع آوری می کنیم و امیدواریم سفرهای بعدی منجر به عقد قرارداد همکاری شود.
وی خاطرنشان کرد: 70 درصد از صادرات آلمان به ایران (از نظر وزنی) از بنادر ایالت مکلنبورگ - فورپومرن انجام می شود.
'مارتین دولیگ' (Martin Dulig)، وزیر امور اقتصاد، اشتغال و حمل و نقل ایالت زاکسون آلمان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بخش اقتصادی و صنعتی ایالت زاکسون بویژه در زمینه صنایع الکتریکی و نرم افزاری گفت: اصفهان، نقطه اوج سفر ما به ایران بود زیرا این شهر قلب فرهنگی و اقتصادی کشور ایران است.
'توماس وونش'(Thomas Wunsh) وزیر مشاور در امور اقتصادی و علوم ایالت زاکسون - آنهالت آلمان نیز در این دیدار گفت: ما صنایع قوی در زمینه های شیمی، پتروشیمی، غذایی، ماشین آلات صنعتی، قطعه سازان و انرژی های تجدیدپذیر داریم و امیدواریم بتوانیم ارتباط خوبی با شرکت های ایرانی برقرار کنیم. 
به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی ایالت های مکلنبورگ، زاکسون و زاکسون - آنهالت با حدود یکصد نفر از فعالان اقتصادی در حوزه های معماری، برنامه ریزی و مهندسی، ساخت و ساز، شیمی، انرژی، لجستیک، مکانیکی، تجهیزات و لوازم جانبی، دارویی و صنایع غذایی از نهم خرداد وارد ایران شده اند.
اعضای این هیات پس از دو روز سفر به تهران، امروز چهارشنبه به اصفهان سفر و با مسئولان و مدیران دولتی و بخش خصوصی این استان گفتگو و تبادل نظر کردند.
این هیات علاوه بر دیدار با استاندار اصفهان با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از فعالان اقتصادی استان در اتاق بازرگانی دیدار داشتند.
روزنامه محلی 'مکلنبورگ' در باره این سفر نوشته است: قرار است نمایندگان تجاری آلمان بمنظور انجام دیدارهای اقتصادی وارد تهران شوند. هیات بزرگ آلمانی متشکل از نمایندگان تجاری و سیاسی سه ایالت مکلنبورگ فورپومن، زاکسن آنهالت و زاکسن هستند که به ایران سفر می کنند.
وزیر امور زیر ساخت این ایالت آلمانی نیز در دیدار با سفیر ایران در برلین گفته است: برلین به تحکیم مناسبات دوجانبه با تهران علاقمند است.
'کریستین پگال' افزوده است: پس از لغو تحریم‌های ایران، چشم اندازهای روشنی وجود دارد و ما می توانیم نشان دهیم که چه چیزی برای عرضه داریم و چه چیزی از ما خواسته می‌شود از این جهت این سفر حائز اهمیت است.
روزنامه مکلنبورگ اعلام کرد: در سال ۲۰۱۴ میزان معاملات ایالت مکلنبورگ فورپومن از بنادر شمالی آلمان به ایران تا نیم میلیارد یورو نیز وجود داشته است و به گفته تحلیلگران بازار، ایران تا سال ۲۰۲۳ توانایی جذب ۸۹۰ میلیارد یورو سرمایه را خواهد داشت.
آلمان با حدود 82 میلیون نفر جمعیت، پرجمعیت ترین و یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپاست.
این کشور دارای 16 ایالت است. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره انتقال تکنولوژی انرژی تجدید پذیر به ایران

  • برای مطلب انتقال تکنولوژی انرژی تجدید پذیر به ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد انتقال تکنولوژی انرژی تجدید پذیر به ایران وارد نمائید

نظر شما درباره انتقال تکنولوژی انرژی تجدید پذیر به ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه