همایش تخصصی آزمایشگاه های صنایع فولاد در اصفهان

همایش تخصصی آزمایشگاه های صنایع فولاد در اصفهان

قطب فولاد کشور برگزار کرد

امیر صالحی مدیر آزمایشگاه های فولاد مبارکه با بیان اینکه سالانه میلیونها تن مواد اولیه و محصولات فولادی در چرخه تولید محصولات فولادی، تولید و عرضه می شود،افزود: اطمینان از صحت عملکرد فرآیندهای تولید و انطباق کلیه فعالیت ها با استاندارد های ملی و بین المللی، یکی از مهمترین جنبه های تولید در این چرخه است.
وی گفت: آزمایشگاه ها در این فرآیند با نمونه برداری و انجام تست های تخصصی به منزله چشم های صنعت عمل می کنند و به انطباق تولید با استانداردهای ملی و بین المللی و دستیابی به کیفیت مورد نیاز مشتری کمک می کنند.
صالحی گفت: با توجه به چشم انداز سال 1404 و برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد و وجود بیش از 100 واحد تولیدی کوچک و بزرگ در چرخه صنعت فولاد کشور، ایده تشکیل انجمن تخصصی آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد را به وجود آورد.
وی با اشاره به اهداف کلان تشکیل این انجمن، گفت: به اشتراک گذاشتن امکانات آزمایشگاهی و دانش فنی به صورت منطقه ای یا ملی با تشکیل قطب های آزمایشگاهی در جهت ارتقاء سطح کیفی واحد های آزمایشگاهی، ایجاد تعامل تخصصی بین آزمایشگاه های معادن و صنایع کشور، مرجع تخصصی به منظور انتقال دانش فنی آزمایشگاه ها به طرحهای توسعه در سطح ملی و همچنین ارتباطات بین المللی در جهت استفاده از تکنولوژی های جدید و انتقال تجربیات و دانش در سطح ملی و بین المللی از جمله اهداف کلان این انجمن است.
صالحی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه تشکیل این انجمن اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با مشارکت آزمایشگاه های شرکت فولادمبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت سنگ آهن گل گهر ، شرکت فولاد خوزستان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان جهت تشکیل انجمن آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد برگزار شد و پس از تهیه پیش نویس اساسنامه و برنامه ریزی جهت برگزاری همایش آزمایشگاه های معادن و صنایع فولاد ، سرانجام اولین همایش آن برگزار شد.
مدیر آزمایشگاه های فولاد مبارکه، استقبال آزمایشگاه های بخش خصوصی و دولتی شرکت های فعال درمعادن و صنعت فولاد را از این همایش مناسب ارزیابی کرد و گفت: مطالب بیشتر سخنرانان این همایش در تحلیل شرایط کنونی فولاد، لزوم اشتراک اطلاعات و تجربیات بین آزمایشگاهی برای صرفه جویی در زمان وکاهش هزینه ها و استفاده از توانمندی داخلی در تجهیز آزمایشگاه ها، مطرح شد.
صالحی گفت: بررسی اساسنامه پیشنهادی و انتخابات هیأت مدیره با ترکیب آزمایشگاه های شرکت فولاد مبارکه، شرکت ذوب آهن اصفهان، شرکت سنگ آهن گل گهر، شرکت چادرملو ،شرکت فولاد ارفع به عنوان آزمایشگاه های فعال در زمینه معدن و فولاد، معرفی یک نفر عضو مستقل و یک نفر از هیأت علمی دانشگاه و برگزاری دو کارگاه تخصصی توسط آزمایشگاه های شرکت فولاد مبارکه و آزمایشگاه فولاد آلیاژی اسفراین و شرکت اعضا در چهارکارگروه معدن، گندله سازی و احیا مستقیم، فولادسازی و نوردگرم و سرد و بحث وتبادل نظر در زمینه فعالیت های آزمایشگاهی از جمله اقدامات انجام شده است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است. 
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است. 
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود. 
مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره همایش تخصصی آزمایشگاه های صنایع فولاد در اصفهان

  • برای مطلب همایش تخصصی آزمایشگاه های صنایع فولاد در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد همایش تخصصی آزمایشگاه های صنایع فولاد در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره همایش تخصصی آزمایشگاه های صنایع فولاد در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه