برگزاری دومین شب قدر در اصفهان

برگزاری دومین شب قدر در اصفهان

برگزاری مراسم ویژه شب قدر در اصفهان

 قشرهای مختلف مردم شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، اردستان و نطنز در این شب پرفضیلت با حضور در مساجد و بقاع متبرکه تا هنگام سحر به راز و نیاز با خداوند متعال پرداختند. 
عزاداران آقا امیرالمومنین و مردم روزه دار این خطه در این آیین‌های معنوی که با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیان، خطبا وعلما برگزار شد، در سوگ شهادت مظلومانه نخستین اختر تابناک آسمان ولایت، اسوه تقوا و پرهیزگاری، یاور ستمدیدگان و فاتح خیبر امیرمومنان حضرت علی (ع) به سوگواری پرداختند. 
شب گذشته صحن و سرای امامزاده هلال بن علی (ع) آران و بیدگل، حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) در مشهد اردهال، امامزادگان اسماعیل (ع) اردستان جلوه گاه پر شور خیل عظیمی از ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) بود که تا هنگام سحر دست به دعا برداشتند. 
فریاد العفو، العفو جمع دیگری از قشرهای مختلف مردم و هیات های مذهبی و زائران ‌از امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود شهرستان نطنز نیز به گوش می ‌رسید. 
در کاشان نیز آیین‌های دومین شب از لیالی قدر با حضور قشرهای مختلف مردم در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه و گلزار شهدای این شهر برگزار شد. 
بر اساس این گزارش، امروز دوشنبه نیز مردم روزه‌ دار این مناطق در قالب دسته های عزادار و هیات های مذهبی در سالروز شهادت حضرت علی(ع) به سوگ نشستند. 
همچنین حرم مطهر امامزادگان آقاعلی عباس بادرود و شاهزاده محمد (ع) در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان شاهد نجوای مومنان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) بود. 
مراسم معنوی احیای شب 21 ماه رمضان زائران و مجاوران به ویژه مردم ولایتمدار بخش بادرود در آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) باشکوه خاصی برگزار شد. 
شب زنده‌داران با استغاثه به درگاه الهی، برای ظهور امام عصر(عج)، سلامتی رهبر معظم انقلاب، شفای بیماران، رفع گرفتاری‌ها، پیروزی مسلمین و نجات مستضعفان عالم از چنگال مستکبران دعا کردند. 
ویژه برنامه های شب بیست و یکم از لیالی قدر تا هنگام سحر در صحن حرم مطهر آقا علی عباس (ع) ادامه یافت. 
تکریم از شعائر مذهبی، توزیع نذورات و خیرات به خصوص در شب های قدر و سالروز شهادت نخستین امام و پیشوای شیعیان جهان حضرت علی (ع) بین مردم و نیازمندان از دیگر جلوه‌های این ایام در شهرهای شمال استان اصفهان به ویژه کاشان است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری دومین شب قدر در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری دومین شب قدر در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری دومین شب قدر در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری دومین شب قدر در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه