افتتاح مرکز امنیت سایبری در اصفهان

افتتاح مرکز امنیت سایبری در اصفهان

بخش امنیت سایبری در تاسیسات هسته ای اصفهان تاسیس شد

 اساس رهنمودهای ریاست سازمان مبنی بر برنامه ریزی مؤثر و ایجاد ساز و کارهای مناسب در مقابله با تهدیدات سایبری معاونت حفاظت و امنیت سازمان طی سال گذشته برنامه ریزی های لازم را جهت طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت سایبری بصورت بومی و کاملاً انحصاری کرده است که بحمد الله با تلاش متخصصان و با تکیه بر توان تخصصی بومی، پس از هشت ماه تلاش بی وقفه امروز شاهد افتتاح و بهره برداری آن در سایت هسته ای اصفهان و هم زمان در یکی از شرکت های تابعه انرژی اتمی در تهران هستیم.
وی ادامه داد: این مرکز در چند بخش ویژه تخصصی به منظور انجام نظارت فنی، پایش های امنیتی و مقابله با انواع بدافزارها و تهدیدات سایبری، طراحی و پیاده سازی شده که از جمله آن می توان به سامانه پایش رخدادها و مقابله با تهدیدات سایبری با هدف کشف الگوهای حمله، انواع نفوذها و جاسوس افزارها، سامانه آزمایشگاهی تحلیل بدافزارها جهت کشف و شناسایی بدافزارهای مخرب، سامانه بازیابی امن اطلاعات دیجیتال به منظور بازیابی داده ها جهت ممانعت از انتشار غیر مجاز اطلاعات اشاره کرد. 
دبیر کمیته امنیت فناوری هسته ای ادامه داد: حسب برنامه ریزی های صورت گرفته و بر اساس الگوی ارائه شده و همچنین به منظور مقابله با تهدیدات نوین و ارتقاء سطح حفاظتی و امنیتی در کلیه سایت های هسته ای، مراکز عملیات امنیت سایبری با الویت اراک، نظنز، بوشهر و ... در دست اجراء و تکمیل بوده که انشا الله در آینده ای نزدیک افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.
وی پس از افتتاح مرکز بومی عملیات امنیت سایبری در نشستی صمیمانه در جمع مدیران و متخصصین سایت هسته ای اصفهان حضور یافت و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه 'اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است یعنی از پیشرفت های علمی استفاده کرده، به آن تکیه می کند و همچنین اقتصاد را بر محور علم قرار میدهد' همگی می بایست در انجام وظایف و ماموریت های محوله در جهت تحقق شعار سال به صورت عملیاتی کوشا بوده و باشیم و با بصیرت، دشمن شناسی، نیت خالصانه و روحیه خودباوری در جهت توسعه و پیشرفت صنعت هسته ای گام برداریم. 
 
** تفسیرهای گوناگونی از برجام می شود ولی ملاک، متن اصلی برجام است/ جان تازه سازمان انرژی اتمی با برجام
وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی سازمان در اجرای صحیح بخش فنی برجام به تشریح برخی از دستاوردهای ارزشمند آن در عرصه ملی، منطقه ای و بین المللی در راستای اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: تفسیرهای گوناگونی از برجام می شود ولی ملاک، متن اصلی برجام بوده و ما می بینیم با اجرایی شدن برجام، سازمان انرژی اتمی هم جان تازه ای گرفته و تعاملات بین المللی این سازمان با نهادهای بین المللی و کشورهای دیگر نیز رونق یافته است.
زارعان گفت: امروز نه تنها خللی در فعالیت های سازمان انرژی اتمی ایجاد نشده بلکه با وجود همه هجمه ها، فشارها و فضاسازی ها که می گفتند فعالیت های سازمان متوقف شده است، شاهد پیشرفت و توسعه پایدار و همه جانبه هستیم. 
وی یادآوری کرد: گوشه ای از این مجاهدت ها را می توان در مجتمع های سوخت نمونه جهت تست، سایت پردازش و نگهداری پسماند، پیشرفت 80 درصدی در حوزه برداشت ژئوفیزیک هوابرد، پروژه تولید ایزوتوپ های پایدار، فروش آب سنگین اراک و افزایش کیفیت این محصول استراتژیک (بالای 95/99درصد)، توان تولید کارخانه با تمام ظرفیت خود یعنی 20 تن آب سنگین در سال، استخراج عناصر نادر خاکی و مصارف آن در صنایع الکترونیک، مخابرات و ... همچنین ساخت و بهره برداری از سانتریفیوژهای حوزه سلامت و درمان (سانتریفیوژهای اولترا و زونال)، انواع لیزرهای صنعتی و پزشکی، تحقیقاتی و اقلام اپتیک از جمله این دستاورد هاست که هرکدام به نوبه خود اقتدار آفرین است.
معاون سازمان انرژی اتمی افزود: در مجموع، سازمان انرژی اتمی در جهت پیشبرد منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و با حمایت های دولت محترم هوشمندانه مسیر توسعه را با اقتدار، وحدت و همدلی به پیش خواهد برد.
وی گفت: با توجه به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی، ما روز به روز ظرفیت هایمان را تقویت می کنیم تا بدون آنکه نیازی به خارج باشد، نیازهایمان را در داخل تامین کنیم و به همین منظور با برنامه ریزی های صورت گرفته در بلند مدت و کوتاه مدت، فعالیت های صنعت هسته ای با حرکت پر شتاب و با قوت هر چه بیشتر در حال اجرا بوده و با تلاش مضاعف و سخت کوشانه کارکنان خدوم سازمان انرژی اتمی غیر ممکن ها را با توکل به خدا تا کنون ممکن ساخته ایم و بر این باوریم که این امر جزء با کار و تلاش میسر نخواهد شد.
در پایان زارعان با پاسخگویی به سوالات متعدد حاضران، از حمایت های بی دریغ ریاست سازمان و همکاری صمیمانه مدیران صنعت در پیاده سازی و اجرای طرح های امنیتی قدردانی و اظهار کرد: با یاری خداوند متعال، مقتدرانه و عزتمندانه با ارتقاء سطح دانش فنی و بومی سازی، قله های رفیع علم و فن آوری را فتح کرده و هر روز شاهد دستاورد های جدید در این صنعت باشیم. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افتتاح مرکز امنیت سایبری در اصفهان

  • برای مطلب افتتاح مرکز امنیت سایبری در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افتتاح مرکز امنیت سایبری در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره افتتاح مرکز امنیت سایبری در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه