اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در اصفهان

اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در اصفهان

اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در روستاهای این استان خبر داد

اصفهان - خبرگزاری مهر: رئیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در روستاهای این استان خبر داد و گفت: این طرح ابتدا در یکی از روستاهای استان اصفهان به صورت الگو طی مدت شش ماه اجرا می شود.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این طرح ابتدا در یکی از روستاهای استان اصفهان به صورت الگو طی مدت شش ماه اجرا می شود و پس از آن در صورت موفقیت و بازدهی مثبت این روستا به عنوان روستای نمونه توسعه فرهنگ روستائی معرفی و این طرح در تمام سطح استان و کشور استفاده می شود.

وی اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه فرهنگ روستائی را از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: در این طرح تمام برنامه ریزی های در نظرگرفته شده برای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در شهرها همراه با آموزش رشته های متنوع آن در روستاها نیز اجرا می شود.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ روستایی در راستای توسعه این فرهنگ در روستاها تصریح کرد: این طرح پایلوت را دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برای اولین بار تهیه، تدوین و به ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ارائه کرده است.

به گفته وی با تشکیل شورای فرهنگی در روستاها از طریق همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی و با استفاده از ظرفیت روستا، جشنواره ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی در روستاها نیز اجرا می شود و تمامی امکانات ارائه شده برای این فعالیتها برای روستا هم درنظر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه سیار بخش دیگری از برنامه های طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستائی در روستاهاست.

رئیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از رونمایی اطلس فرهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همزمان با برگزاری مرحله استانی جشنواره "مدهامتان" با حضور حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در مرکز اهل بیت(ع) خبر داد.

حجت الاسلام معتمدی گفت: در این اطلس اطلاعات جامع و کاملی از 500 کانون فرهنگی و هنری مساجد تاسیس شده این استان در قالب متن و عکس طی سالهای 1372 تا 1387 با نمونه فعالیت های آنها معرفی شده است.

وی تصریح کرد: اطلاعات کاملی از آمارهای جمعیتی، فرهنگی، گویش، آداب و رسوم، وضع سواد، اقلیم و شرایط آب و هوائی هر منطقه از دیگر مطالب ارائه شده در اطلس فرهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان است.

رئیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی "مدهامتان"‌در اصفهان و استقبال بی نظیر فعالان قرآنی، افزود: تعداد 10 هزار نفر در جشنواره قرآنی "مدهامتان" شرکت کرده اند.

وی از افزایش این کانونها به یک هزار و300 کانون در سطح استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این توسعه و افزایش کانونها با هدف گسترش فعالیتهای فرهنگی، قرآنی و آموزه های مذهبی و نهادینه کردن این فعالیت ها در بین افراد جامعه به ویژه جمعیت هدف مساجد که اغلب کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار و100 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان افزود: این تعدادکانون ،‌10 درصد کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور است.

حجت الاسلام معتمدی از افزایش تعداد کانون های تخصصی در سطح استان اصفهان به 60 کانون تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 کانون تخصصی در سطح این استان فعالیت می کند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد به 750 کتابخانه تا پایان سال جاری، گفت: در حال حاضر 675 کتابخانه در این کانون ها فعالیت دارند.

رئیس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اجرای طرح تلاوت نور در سه هزار مسجد استان اصفهان را تاکید کرد و گفت: طرح تلاوت نور در مساجد، از جمله طرح های موفق قرآنی در سطح کشور است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در اصفهان

  • برای مطلب اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره اجرای طرح پایلوت توسعه فرهنگ روستایی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه