دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي در اصفهان برگزار مي‌شود

دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي در اصفهان برگزار مي‌شود

دومين نمايشگاه بين‌المللي"ايرانگردي ،جهانگردي و خدمات وابسته" آبان ماه امسال در شهر تاريخي اصفهان برگزار مي‌شود.

دبير ستاد دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي وخدمات وابسته روز شنبه به ايرنا گفت: اين نمايشگاه از هفدهم تا بيستم آبان ماه با حضور شركت‌ها و موسسات خدماتي و جهانگردي، هتلها و صنايع فعال در حوزه توريسم در اصفهان برگزار مي‌شود.

"ولي‌الله جرجاني"، توجه به صنعت گردشگري را به عنوان عامل رشد اقتصادي، شكوفايي هنر هنرمندان محلي ، تبادل فرهنگي، ايجاد سرمايه‌هاي اجتماعي، حفظ آثار باستاني ، افزايش جاذبه‌هاي تاريخي و افزايش غرور ملي را از اهداف برپايي اين نمايشگاه ذكر كرد.

وي گفت: در اولين نمايشگاه كه سال گذشته در شهر اصفهان برگزارشد، يكصد شركت دولتي و خصوصي و نمايندگاني از كشورهاي تركيه ، مالزي، اندونزي، عربستان سعودي ، سوريه، مالديو و هندوستان حضور داشتند.

جرجاني افزود:ازاولين نمايشگاه ‪ ۵۷‬هزار و ‪ ۹۸۷‬نفر ديدن كردند و دو هزار و ‪ ۴۰۰‬مصاحبه و سه هزار و ‪ ۲۰۰‬فرم آماري از بازديدكنندگان تهيه شد.

وي گفت:بر اساس اطلاعات به دست آمده از شركت‌كنندگان در نمايشگاه پارسال، آنها نقش نمايشگاه در معرفي توانمندي موسسه خود براي مردم را ‪ ۱۴/۲‬درصد، معرفي صنايع دستي به مردم را ‪ ۱۳/۶‬درصد، اطلاع رساني به مردم را ‪ ۱۰/۵‬درصد ،معرفي جاذبه‌هاي گردشگري استانها به يكديگر را‪ ۱۰/۵‬و تبليغات و بازاريابي را ‪ ۷/۴‬درصد بيان كردند.

به‌گفته وي،همچنين‪ ۱۴/۷‬درصد از شركت‌كنندگان در نمايشگاه سال گذشته معرفي و تبادل اطلاعات ميان شركت ها،‪ ۱۲/۷‬درصد آشنايي مردم باصنعت توريسم و ‪۱۰/۸‬ تبادل فرهنگي و شناخت مناطق جهانگردي در ايران و جهان را از دلايل مهم برگزاري چنين نمايشگاههايي عنوان كرده‌اند.

وي گفت:‪ ۹۸‬درصد بازديدكنندگان آثار ايرانگردي و جهانگردي بر بهبود روند اقتصادي و اجتماعي كشور را مثبت دانستند و اشتغالزايي ، آشنايي با آداب و رسوم شهرها و كشورها ، تبادل فرهنگ ها، رونق اقتصادي، جذب سرمايه، ايجاد شادابي ، كسب درآمد ارزي و پيشرفت صنعت گردشگري را از آثار صنعت جهانگردي برشمردند.

جرجاني اظهار داشت: همچنين ‪ ۷۰/۸‬درصد از جامعه آماري، ورود جهانگردان به ايران را مفيد خواندند و مواردي مانند آشنايي ملل ، رشد اقتصادي، آشنايي با فرهنگ‌هاي مختلف ، پيشرفت صنعت گردشگري ، اشتغالزايي ، كسب وجهه براي ايران و كسب درآمد جايگزين براي نفت را از پيامدهاي اين مساله دانستند.

به گفته وي، ‪ ۶۷/۸‬درصد از بازديدكنندگان نيز ميزان تاثير سرمايه‌گذاري فرهنگي و اقتصادي را در روند رشد صنعت جهانگردي كشور"خيلي زياد" ارزيابي كرده‌اند.



درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي در اصفهان برگزار مي‌شود

  • برای مطلب دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي در اصفهان برگزار مي‌شود نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي در اصفهان برگزار مي‌شود وارد نمائید

نظر شما درباره دومين نمايشگاه بين‌المللي ايرانگردي، جهانگردي در اصفهان برگزار مي‌شود

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه