علت کاهش سرعت اینترنت در اصفهان

علت کاهش سرعت اینترنت در اصفهان

گم شدن بسته های داده به معنای از بین رفتن داده ها در فرایند انتقال یا پردازش در سیستم ها و شبکه های اطلاعاتی مانند اینترنت است

گم شدن بسته های داده به معنای از بین رفتن داده ها در فرایند انتقال یا پردازش در سیستم ها و شبکه های اطلاعاتی مانند اینترنت است.
 
ˈعلیرضا مشک فروشˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پدیده گم شدن بسته های داده در شبکه اینترنت کشور بسیار رخ می دهد و زمانی که تشدید می شود، نسز کاربران با مشکل کندی سرعت اینترنت مواجه خواهند شد.
 
وی توضیح داد: در این وضعیت، صفحات اینترنتی دیر باز می شود یا کاربر بناچار یک صفحه را باید چند بار بازآوری(Refresh) کند.
 
عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان تصریح کرد: زمانی که میزان گم شدن بسته های داده تا20 درصد افزایش می یابد، با افت شدید سرعت اینترنت مواجه می شویم.
 
وی با اشاره به اینکه این اتفاق هر چند روز یکبار بویژه در ساعت اوج ترافیک رخ می دهد، گفت: این پدیده ممکن است بدلیل قطعی شبکه اینترنت، وجود سیستم فیلترینگ یا مشکلات پهنای باند بوجود آید.
 
عضو نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: به نظر می آید میزان پهنای باند اینترنت کشور پاسخگوی تقاضای کاربران نیست و ریشه این مشکلات را باید در شبکه زیرساخت جستجو کرد.
 
مشک فروش با اشاره به اینکه وجود نرم افزار فیلترینگ نیز در کندی سرعت اینترنت نقش دارد، افزود: دیر بازشدن صفحات اینترنتی بیشتر مربوط به سایت های https است.
 
وی اوج ترافیک شبکه اینترنت را بین ساعت 11 تا 13 دانست و اظهار کرد: در این فاصله زمانی، بیشترین کندی سرعت اینترنت اتفاق می افتد.
 
رییس نمایندگی شرکت ارتباطات زیرساخت در استان اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اگر کندی در سرعت اینترنت وجود دارد مربوط به زیرساخت نیست.
 
ˈجعفر فشارکیˈ بدون هیچگونه توضیحی در این باره، بیشترین ترافیک اینترنت را بین ساعت 18 تا 23 اعلام کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش در باره سرعت اینترنت گفته بود: متقاضی اینترنت در ایران بسیار بالا و پهنای باند بین المللی ما محدود است.
 
ˈمحمود واعظیˈ با اشاره به اینکه پهنای باند بین الملل ایران اکنون حدود 72 گیگابایت بر ثانیه است، افزوده بود: این میزان باید چند برابر افزایش پیدا کند.
 
وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرده بود که بتدریج سرعت اینترنت افزایش یابد.
 
واعظی همچنین گفته بود: پیش بینی می شود سال آینده سرعت به دو برابر افزایش یابد اما برنامه ما تا پایان چهار سال این است که این رقم به هشت برابر برسد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره علت کاهش سرعت اینترنت در اصفهان

  • برای مطلب علت کاهش سرعت اینترنت در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد علت کاهش سرعت اینترنت در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره علت کاهش سرعت اینترنت در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه