پایین بودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران

پایین بودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران

میانگین سن ابتلا به سرطان سینه در کشور 10 سال کمتر از متوسط جهانی است.

محمد خانشی روز سه شنبه در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سن ابتلا به سرطان سینه در ایران بین افراد 40 تا 50 ساله است، در حالی که در کشورهای غربی بین افراد 50 تا 60 ساله است. 
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه میزان بقای بیماران مبتلا به سرطان پستان در سایه آگاهی بیشتر، افزایش موارد تشخیص زود هنگام و پیشرفت های بدست آمده در درمان در حال افزایش است. 
 
وی با بیان اینکه سرطان پستان در اغلب موارد علایمی ندارد، ادامه داد: وجود توده های بدون درد در پستان، تغییر در اندازه و شکل پستان، متورم شدن زیر بغل، تغییرات در نوک پستان یا در ترشحات آن و یا دردناک بودن پستان می تواند از علایم این بیماری باشد. 
 
خانشی اظهار کرد: هرچه این بیماری زودتر ردیابی شود درمان آن آسانتر بوده و با استفاده از ماموگرافی و رادیو گرافی قفسه سینه می توان تومورها را ردیابی کرد. 
 
وی خاطرنشان کرد: در صورت وجود توده در سینه یگانه راه مطمئن برای تعیین سرطانی بودن آن نمونه برداری از توده است. 
 
وی از زنان 40 سال به بالا خواست برای تشخیص زود هنگام و درمان به موقع هر ساله توسط پزشک مورد معاینه و ماموگرافی قرار گیرند. 
 
دبیر اجرایی همایش دانشجویی سرطان زنان افزود: در این همایش که 250 دانشجوی پزشکی در آن شرکت کرده اند سعی شده از موازی کاری و ارایه مقاله پرهیز و بیشتر بر ارایه ایده های خلاقانه و نوآورانه تاکید شده است. 
 
وی گفت: بیش از 25 ایده دریافت و توسط 12 نفر از استادان مورد دواری قرار گرفته و پس از انتخاب ایده های برتر، این ایده ها توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد حمایت قرار خواهند گرفت. 
 
همایش دانشجویی سرطان زنان با محوریت پستان هفت الی 9 آبان ماه جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه تبریز برگزار می شود. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پایین بودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران

  • برای مطلب پایین بودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پایین بودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران وارد نمائید

نظر شما درباره پایین بودن سن ابتلا به سرطان پستان در ایران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه