گزارش دهمین دوره کنفرانس ام اس در اصفهان

گزارش دهمین دوره کنفرانس ام اس در اصفهان

در حاشیه کنفرانس استاد آرژانتینی : ایرانی ها در تشخیص ام اس پیشرفت خوبی کرده اند

« نورومیلیت اپتیکا » ( NMO) یا همان دویک، نوعی از بیماری های ایمنی است که علائم آن شبیه بیماری « ام اس » می باشد و اندام ها را ضعیف و موجب تاری دید می شود. 
 
« آدریانا کارا » ( Adriana Carra ) روز جمعه در دهمین کنگره بین المللی « ام اس » ایران در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایرنا افزود: بسیاری از پزشکان آرژانتین برای تشخیص این بیماری دچار اشتباه می شود و این بیماری را با برخی از بیماری های محلی اشتباه می گیرند. 
 
این پزشک آرژانتینی با بیان اینکه « شیوع بیماری « دویک » در امریکای لاتین زیاد است » تصریح کرد: به دلیل تشخیص اشتباه این بیماری در کشورهای آمریکای لاتین ، گروهی متشکل از پزشکان کشورهای امریکای لاتین برای تشخیص و افتراق بهتر بیماری های « دویک » و « ام اس » تشکیل شده است. 
 
این استاد دانشگاه بریتانیکا آرژانتین اظهار کرد:پزشکان ایرانی مقاله های زیادی درباره روش تشخیص و درمان بیماری ˈدویکˈ منتشر کرده اند که نشان می دهد کار زیادی در این زمینه در این کشور انجام شده است. 
 
وی با بیان اینکه « قبل از حضور در این کنگره به طور مستقیم با ایران در ارتباط نبودم » تصریح کرد: با این وجود از پیشرفتهای علمی ایران بی خبر نبودم. 
 
استاد دانشگاه بریتانیکا آرژانتین اظهار کرد: پزشکان ایرانی برنامه های بسیار خوبی برای نحوه درمان « ام اس » و تجویز داروهای این بیماری دارند. 
 
این پزشک آرژانتینی افزود: بسیاری از پزشکان ایرانی ، نویسندگان مقالات در امریکا و اروپا هستند که این موضوع برای ما بسیار مهم است. 
 
وی تاکید کرد: با حضور در این کنگره متوجه شدم پزشکان ایرانی اطلاعات زیادی درباره « ام اس » دارند و پژوهش های ایمنی شناسی خوبی درباره آن انجام داده اند. 
 
کارا با بیان اینکه « بیماری ام اس در همه دنیا در حال پیشرفت است » تصریح کرد: در کشور ایران میزان شیوع آن در استانهای مختلف تفاوت دارد اما در کشوری مانند آرژانتین پراکندگی آن یکسان است. 
 
وی سطح علمی ایران برای تشخیص و درمان بیماری « ام اس » را بالا دانست و افزود: با اینحال برخی داروهای جدید که در دنیا استفاده می شود مانند « ناتالیزوماب » هنوز وارد ایران نشده است. 
 
به گزارش ایرنا، « آدریانا کارا » با ارائه مقاله ای با عنوان « تاثیر طولانی مدت درمان سیستم ایمنی» در دهمین کنگره بین المللی ام اس ایران شرکت کرد. 
 
دهمین کنگره بین المللی ام اس ایران روز جمعه پس از سه روز برگزاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به کار خود پایان داد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره گزارش دهمین دوره کنفرانس ام اس در اصفهان

  • برای مطلب گزارش دهمین دوره کنفرانس ام اس در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد گزارش دهمین دوره کنفرانس ام اس در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره گزارش دهمین دوره کنفرانس ام اس در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه