افزایش دیابت نوع دو در کودکان

افزایش دیابت نوع  دو در کودکان

در همایش همایش عرصه سلامت دیابت در اصفهان مطرح شد

دیابت نوع دو (دیابت غیر وابسته به انسولین) در نتیجه عدم توانایی بدن در تولید انسولین کافی و یا ناتوانی از استفاده بهینه از انسولین تولیدی رخ می دهد که حدود 90 درصد از افراد مبتلا به دیابت به دیابت نوع ۲ دچار هستند.
 
به گزارش ایرنا، دکتر ˈعلی کچوییˈ شامگاه سه شنبه در همایش عرصه سلامت دیابت در اصفهان افزود: مهمترین دلیل افزایش این بیماری در بین کودکان، چاقی و خوردن غذاهای آماده است.
 
وی با اشاره به اینکه کودکان ما در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند تصریح کرد: هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است.
 
عضو هیات مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان گفت: بیماری دیابت در این شهر بسیار شایع است و روز به روز بر تعداد بیماران آن افزوده می شود.
 
کچویی با اشاره به اینکه حدود 13 درصد از افراد بالای 30 سال در استان اصفهان مبتلا به دیابت هستند اظهار کرد: در حالیکه میزان ابتلا به این بیماری به طور متوسط در دنیا بین هشت تا 10 درصد است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دیابت، یک بیماری مزمن است افزود: برای پیشگیری و درمان این بیماری یک کار تیمی نیاز است.
 
وی تاکید کرد: آگاهی دادن به مردم درباره دیابت ، برگزاری کلاسهای آموزشی برای بیماران و تعیین آزمایش ها و داروهای بیماران نیاز به کار تیمی و منسجم دارد.
 
این متخصص، بیماری دیابت را با کنترل قند خون، عادات غذایی مناسب و تحرک بدنی و ورزش قابل پیشگیری دانست و گفت: تحقیقی در آلمان نشان داده که این موارد تا 80 درصد از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.
 
دکتر کچویی تصریح کرد: زمانی که عوارض دیابت خود را نشان می دهد هزینه های درمان آن 15 تا 20 برابر می شود که این مسائل گویای اهمیت پیشگیری است.
 
عضو هیات مدیره موسسه خیریه دیابت اصفهان افزود: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که در سال 2030 با اپیدمی بیماری های قلبی و عروقی مواجه خواهیم شد که علت آن شیوع دیابت است.
 
کچویی بهترین راه حل برای رها شدن از دیابت را کاهش هفت درصد وزن و فعالیت فیزیکی 150 دقیقه در هفته دانست و اظهار کرد: وزن بالا، عدم تحرک، زندگی شهرنشینی، دیابت در اقوام درجه یک، زنان با نوزاد بالای چهار کیلوگرم از جمله فاکتورهای دیابت بشمار می آید.
 
وی با بیان اینکه دیابت منجر به کوری، قطع عضو و کهولت زودرس می شود از خیران خواست تا در جهت سلامتی مردم ، نیاز شهر و استان اصفهان را برطرف کنند.
 
مدیرعامل موسسه خیریه دیابت اصفهان نیز در این همایش گفت: مرکز تخصصی دیابت اصفهان پس از 14 سال ساخت، بزودی آماده بهره برداری می شود.
 
ˈمحمد طیفوریˈ افزود: تا کنون دو میلیارد و 160 میلیون ریال برای این مرکز از سوی خیران و دلسوزان مردم هزینه شده است.
 
وی اظهار کرد: این مرکز در شش طبقه ساخته شده و مجهز به داروخانه، آزمایشگاه ، اتاق مشاوره و تمام قسمتهای لازم برای درمان است.
 
وی از مسوولان، مردم و خیران خواست تا با همکاری یکدیگر کاری کنند که شاخص بالای دیابت از اصفهان زدوده شود.
 
به گزارش ایرنا،همایش عرصه سلامت دیابت با هدف معرفی برنامه ها و فعالیتهای موسسه خیریه دیابت اصفهان و تجلیل از خیران عرصه سلامت در زمینه آموزش، پیشگیری و درمان شامگاه سه شنبه با حضور استاندار اصفهان برگزار شد. 
 
در این همایش از خیران عرصه سلامت اصفهان تجلیل شد و همچنین خیران کمک های مالی خود را به موسسه خیریه دیابت اهدا کردند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزایش دیابت نوع دو در کودکان

  • برای مطلب افزایش دیابت نوع دو در کودکان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزایش دیابت نوع دو در کودکان وارد نمائید

نظر شما درباره افزایش دیابت نوع دو در کودکان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه