شبیه سازی مغایرتی با آیات قرآنی ندارد

شبیه سازی مغایرتی با آیات قرآنی ندارد

محمدحسین نصر اصفهانیˈ روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی ˈقرآن و علوم زیستیˈ در دانشگاه اصفهان عنوان نمود

به گزارش ایرنا، ˈمحمدحسین نصر اصفهانیˈ روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی ˈقرآن و علوم زیستیˈ در دانشگاه اصفهان در سخنرانی خود با عنوان ˈاسلام و قرآن در شبیه سازیˈ افزود: برخی از علما بویژه اهل تسنن به آیات 117 تا 119 سوره نسا برای مخالفت با شبیه سازی اشاره می کنند.
 
وی ادامه داد: در این آیات آمده است که در دوران جاهلیت، با عقیم کردن حیوانات و بریدن گوش آنها کاری می کردند تا کسی نتواند گوشت آنها را استفاده کند.
 
رییس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان با اشاره به اینکه در شبیه سازی از سلولهای همه اعضای بدن و نه فقط گوش می توان استفاده کرد تصریح کرد: از طرفی در آیه 30 سوره روم آمده که آفرینش خدا، تغییر پذیر نیست.
 
وی به تفسیر شیعه از این آیه اشاره کرد و افزود: بر اساس این تفسیر، همه انسانها حنیف و موحد به دنیا می آیند و شیطان نمی تواند خلقت انسان را تغییر دهد.
 
این پژوهشگر با تاکید بر اینکه این آیات مخالف شبیه سازی نیست گفت: برخی دیگر نیز می گویند که شبیه سازی و هر نوع تبدیل و دستکاری در خلقت خدا حرام است.
 
نصر اصفهانی اضافه کرد: اگر این کار حرام است پس پیوند زدن گل، لقاح آزمایشگاهی و دستکاری ژنتیکی نیز حرام است در حالیکه آیات قرآن و نظر علما چنین چیزی نیست.
 
وی اظهار کرد: عده ای نیز شبیه سازی را مخالف طبیعت اسلام می دانند و می گویند که این کار باعث ضعف در دین و ایمان انسانها می شود.
 
رییس پژوهشکده زیست فناوری جانوری پژوهشگاه رویان در اصفهان افزود: این در حالی است که خدا در قرآن می گوید آیا این شما هستید که می کارید یا من کشت می کنم.
 
دکتر نصر اصفهانی تاکید کرد: شبیه سازی یکی از نشانه های برانگیخته شدن انسان در روز قیامت است به طوریکه انسان از یک سلول برگشت پیدا می کند.
 
وی تاکید کرد: شبیه سازی مخالفتی با قوانین الهی ندارد بلکه در راستای قوانین خلقت الهی است زیرا اگر ژن ها و تخمک ها نباشند چنین کاری صورت نمی گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه شبیه سازی نخستین بار در دنیا در سال 1996 انجام شد اظهار کرد: در این روش سلولی را از بدن انسان یا حیوان برداشته و با استخراج هسته آن و عمل شبیه سازی، سلولهای بنیادی تولید می شود.
 
وی کاربرد این سلول ها را در درمان بسیار گسترده دانست و گفت: برای شبیه سازی در انسان نیاز به تعداد زیادی تخمک داریم و به این دلیل که گرفتن تخمک زیاد از زنان کاری غیر اخلاقی است، محققان برای این کار از راه حل مهندسی ژنتیک استفاده کردند.
 
وی همچنین به کاربرد شبیه سازی در تولید داروهای نو ترکیب و تولید اجزای بدن اشاره کرد و افزود: انسان امیدوار است با کشف قوانین الهی در قرآن آنها را در راستای اهداف و تکامل خود استفاده کند.
 
به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی ˈقرآن و علوم زیستیˈ با هدف معرفی مطالعات تطبیقی معارف قرآنی و علوم زیستی و تبیین گزاره های قرآنی با زبان علمی روز و نیل به دستاوردهای کاربردی در حوزه علوم زیستی در دانشگاه اصفهان برگزار شد.
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره شبیه سازی مغایرتی با آیات قرآنی ندارد

  • برای مطلب شبیه سازی مغایرتی با آیات قرآنی ندارد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد شبیه سازی مغایرتی با آیات قرآنی ندارد وارد نمائید

نظر شما درباره شبیه سازی مغایرتی با آیات قرآنی ندارد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه