جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

در این جشنواره سه گونه ماهی زینتی زنده زا و 12 گونه ماهی زینتی تخم گذار در کنار گونه ˈگلد فیشˈ و ˈکویˈ به مدت 2 روز نمایش داده میشوند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان روز چهارشنبه در آیین گشایش این جشنواره اظهار کرد: بخش کشاورزی کمتر تحت تاثیر مسائل امنیتی و سیاسی است و در هر موقعیتی می تواند به تولیدات خود ادامه دهد.
 
ˈمحمد نصراصفهانیˈ افزود: استان اصفهان با وجود خشکسالی چندین ساله تولیدات خود را در تمام زمینه های کشاورزی ارائه می کند که در 10سال اخیر در زمینه تولید ماهیان زینتی توانسته پیشرفت بسزایی داشته باشد.
 
وی گفت: بیش از دو سوم ماهیان زینتی کشور با تنوع 130 گونه در استان اصفهان تولید می شود.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تولید ماهیان زینتی را علاوه بر درآمدزا بودن باعث انبساط خاطر دانست و تاکید کرد: انسان نه تنها به امنیت غذایی محتاج است بلکه برای شادی روح خود نیز به امنیت روحی نیاز دارد.
 
مدیر بخش شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: صنعت تولید ماهیان زینتی از سال 74 در کشور آغاز شده و اکنون در استان اصفهان سالانه 48 میلیون قطعه ماهی زینتی تولید می شود.
 
ˈمحمدرضا عباسیˈ هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش تجارت ماهیان زینتی و ارزآوری آن دانست و تصریح کرد: شهرستان کاشان در زمینه تولید ماهیان زینتی رتبه اول و پس از آن شهرستان های اصفهان و نجف آباد رتبه دوم و سوم را دارند.
 
وی اضافه کرد: عمده ماهیان زینتی تولیدی استان اصفهان زنده زا و بعضا تخم گذار هستند و تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش یکهزار و 200 نفر در قالب 670 واحد آبزی پروری می باشد.
 
مدیرکل دفتر توسعه منابع آبزی سازمان شیلات ایران نیز در این جشنواره با تشکر از فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید ماهیان زینتی گفت: این صنعت در یک دهه اخیر در زیر بخش کشاورزی جایگاه بسیار خوبی به دست آورده که در رشد اقتصادی کشور و تقویت روح و روان افراد تاثیر بسزایی داشته است. 
 
ˈمرتضی افراسیابیˈ خاطرنشان کرد: سالانه 148 میلیون قطعه ماهی زینتی در ایران تولید می شود که برای پایداری این امر باید به فکر توسعه روابط جهانی و صادرات بود و بهره وری برای کاهش قیمت را در نظر گرفت.
 
وی تشکیل تشکل های تولید کننده ماهیان زینتی در سراسر کشور را برای تبادل نظرات و بررسی مشکلات موجود ضروری دانست.
 
به گفته وی، اگر بخش خصوصی تلاش کند که این صنعت پردرآمد را ارتقا دهد و دولت هم با تامین نهاده ها و اعطای تسهیلات بانکی و گسترش پوشش بیمه ای تولیدکنندگان در گسترش این صنعت سهیم شود، طولی نمی کشد که ایران می تواند در این زمینه جایگاه خوبی برای خود باز کند.
 
 در این جشنواره سه گونه ماهی زینتی زنده زا و 12 گونه ماهی زینتی تخم گذار در کنار گونه ˈگلد فیشˈ و ˈکویˈ از شش استان در قالب شش گروه به مدت دو روز برگزار می شود و سه نفر از هر گروه برگزیده خواهند شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

  • برای مطلب جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه