پایان جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

پایان جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

18 گونه در جشنواره انتخاب برترین ماهیان زینتی اصفهان برگزیده شد

18 گونه در جشنواره انتخاب برترین ماهیان زینتی اصفهان برگزیده شد.ˈ80 گونه ماهی زینتی در شش گروه از استانهای اصفهان، تهران، گیلان و مرکزی در این جشنواره شرکت داشتند. 
 
وی با بیان اینکه 13 گونه ماهی زینتی از شهرستان اصفهان شامل کاشان، خمینی شهر و نجف آباد بیشترین جوایز را کسب کرد، اضافه کرد: پنج گونه برتر نیز مابقی استانهای شرکت کننده کسب کردند. 
 
وی گروههای ماهیان شرکت داده شده در این جشنواره را ˈدیسکسˈ، ˈکویˈ، ˈگولدفیشˈ، ˈفلاور و سیچلایدهاˈ، ماهیان تخمگذار و ماهیان زنده زا بیان کرد و ادامه داد: گروه ماهیان تخمگذار و زنده زا تولیدات داخلی است. 
 
عباسی تصریح کرد: ˈآنجلˈ، ˈاسکارˈ، ˈتگزاسˈ، ˈگرین تروˈ از گروه ماهیان تخمگذار و ˈگوپیˈ، ˈمولیˈ، ˈدم شمشیریˈ و ˈپلاتیˈ از گروه ماهیان زنده زا ست. 
 
وی همچنین از برگزاری کارگاههای آموزشی در کنار این جشنواره خبر داد و افزود: مباحث علمی و آموزشی برای تولیدکنندگان و کارشناسان شیلات توسط مدرسان داخلی و خارجی ارائه شد. 
 
کارشناس مسوول گروه ماهیان زینتی سازمان شیلات ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در جشنواره سراسری انتخاب برترین ماهیان زینتی چهار داور به گزینش بهترین ماهیان پرداختند. 
 
ˈمحمدحسن الهیˈ افزود: مولفه هایی مانند سلامت، کیفیت رنگ و ظاهر، شفافیت باله ها، قوی بودن و غذا دهی ماهی برای انتخاب بهترین ها مد نظر این چهار داور بود. 
 
وی که خود یکی از داوران این جشنواره بود، اظهار کرد: بسیاری از ماهیان شرکت کننده در این جشنواره در سطح بین الملل و از امتیاز خوبی برخوردار بودند. 
 
وی ادامه داد: ماهی دیسکس تاکنون دو مرتبه رتبه های جهانی کسب کرده است. 
 
الهی تاکید کرد: ماهی آنجل از گروه ماهیان تخمگذار که از تولیدات داخلی است در سال 2007 میلادی در نمایشگاه سنگاپور بهترین ماهی شناخته شد. 
 
وی ماهی مولی را جزو بهترین ماهیان تولیدی استان اصفهان بیان کرد و افزود: این ماهیان کیفیت صادرات به دیگر کشورها را دارند. 
 
به گزارش ایرنا، جشنواره سراسری انتخاب برترین ماهیان زینتی برای نخستین بار در کشور با هدف گسترش تجارت ماهیان زینتی در موزه ترویج جهاد کشاورزی اصفهان به مدت دو روز برگزار شد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره پایان جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

  • برای مطلب پایان جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد پایان جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره پایان جشنواره ماهیان زینتی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه