مرمت مسجد میرزا حاجی در نائین اصفهان

مرمت مسجد میرزا حاجی در نائین اصفهان

این مسجد در چند سال گذشته به دلیل عوامل طبیعی دچار فرسایش و آسیبهایی در بخشهای مختلف شده و به صورت متروکه درآمده بود

به گزارش ایرنا، «محمودمدنیان» عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرمت های صورت گرفته در این مسجد تاریخی شامل تعویض آجرهای فرسوده، بدنه های داخلی، حیاط بیرونی و اجرای مجدد آن به صورت نمای سنتی است. 
 
وی، اجرای دیوارکشی حیاط بیرونی، استحکام بخشی بدنه های داخلی و پایه های حیاط بیرونی، اجرای پله به صورت نماچینی سنتی با آجر مربع، اجرای آجر فرش کف همراه با دوغاب ریزی، دیوارچینی مجدد قسمتهای آسیب دیده حیاط، نماکشی کاهگل و بندکشی کامل مسجد را از دیگر اقدامات مرمتی این مسجد بیان کرد.
 
وی اظهارکرد: این مسجد در چند سال گذشته به دلیل عوامل طبیعی دچار فرسایش و آسیبهایی در بخشهای مختلف شده و به صورت متروکه درآمده بود. 
 
رییس اداره میراث فرهنگی نایین گفت: اداره میراث فرهنگی نایین با همکاری هیات امنای این مسجد به دلیل ارزش تاریخی و قدمت آن تصمیم به مرمت و بازسازی این مسجد زیبا گرفت. 
 
وی با بیان اینکه وسعت این مسجد حدود 300 متر مربع است، افزود: مسجد میرزا حاجی نمای آجری بسیار زیبا و تزئین شده و کمر پوشهایی دور تا دور آن را احاطه کرده است. 
 
مدنیان تصریح کرد: مسجد میرزاحاجی جنب بناهای تاریخی مشهور نایین نظیر مسجد جامع، خانه تاریخی پیرنیا، نارین قلعه، حسینیه تاریخی کلوان، حمام تاریخی کلوان و آب انبار خان قرار گرفته است.
 
این مسجد در 26 اسفند سال 86 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
 
شهرستان نایین با بیش از120اثر تاریخی در140کیلومتری شرق اصفهان واقع است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مرمت مسجد میرزا حاجی در نائین اصفهان

  • برای مطلب مرمت مسجد میرزا حاجی در نائین اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مرمت مسجد میرزا حاجی در نائین اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره مرمت مسجد میرزا حاجی در نائین اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه