قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش از اصفهان بازدید کرد

 قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش از اصفهان بازدید کرد

وی افزود : ما علاقه مند به همکاری با ایران هستیم

ˈراین هولد لوپاتکاˈ عصر دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: ما علاقه مند به همکاری با ایران هستیم و نمی خواهیم کشورهای چین، کره و هند جای اتریش را در همکاری با ایران بگیرند. 
 
قائم مقام امور خارجه اتریش همچنین گفت: مردم ایران مردمانی با فرهنگ هستند و بسیاری از ایرانیان مقیم اتریش بعنوان پزشک و مهندس در این کشور فعالیت دارند.
 
وی با بیان اینکه مردم اتریش با فرهنگ پربار ایران آشنا هستند، گفت: فرهنگ ایرانی ها به کشور اتریش بسیار نزدیک است. 
 
ˈراین هولد لوپاتکاˈ با بیان اینکه ایران کشوری امن و باثبات است از حضور خود در شهر تاریخی اصفهان ابراز خرسندی کرد. 
 
سفیر اتریش در ایران نیز در این دیدار بر ارتباط گردشگری دو کشور تاکید کرد و گفت: آماده پذیرش و آموزش جوانان با استعداد ایران در زمینه گردشگری و انتقال تجربیات کشور خود به ایران هستیم. 
 
ˈفریدریش اشتیفتˈ افزود: گردشگری برای کشور اتریش از اهمیت حیاتی برخوردار است و بسیاری از خانواده های اتریشی از این راه امرار معاش می کنند. 
 
وی مهمان نوازی ایرانیان و به ویژه اصفهانی ها را بی نظیر خواند و تصریح کرد: در نشست ماه گذشته ریاست جمهوری ایران و اتریش ارتباط موثر و انسانی خوبی میان دو کشور برقرار شد. 
 
وی اضافه کرد: با ارسال دعوت نامه اخیر وزیر امور خارجه ایران برای ˈهانس فیشرˈ رییس جمهوری اتریش قطعا وی در سفر خود به ایران از اصفهان نیز دیدن خواهد کرد. 
 
استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: رابطه دوستی و برادری کشورهای ایران و اتریش سابقه ای دیرینه دارد و این رابطه به ویژه در بخش اقتصادی پررنگ تر است. 
 
ˈرسول زرگرپورˈ ابراز امیدواری کرد که این ارتباط ها همانند گذشته قوت یابد. 
 
وی در باره صلح آمیز بودن موضوع هسته ای ایران نیز تاکید کرد: سابقه فرهنگی و نیز دین مبین اسلام به عنوان مذهب ایرانیان به این کشور اجازه استفاده به مقاصد کشتار جمعی از این انرژی صلح آمیز را نمی دهد. 
 
استاندار اصفهان بیان دیدگاه های اتریش از چهره ایران در جهان را مهم خواند و گفت: اکنون بانوان ایرانی در تمام بخش ها، مدارج علمی و کرسی های دانشگاهی از مردان پیشی گرفته و این نشان از شایعات غرب درباره ایران است. 
 
زرگرپور همچنین یادآور شد: ادیان مختلف از جمله مسیحی، کلیمی، زرتشتی و مسلمان در ایران به صورت برادرانه و دوستانه در کنار یکدیگر زندگی و فعالیت دارند. 
 
وی با تاکید بر همکاری های توریستی میان دو کشور ایران و اتریش گفت: اصفهان به اتریش پیشنهاد می دهد که تعدادی از تورگردان های حرفه ای این کشور به صورت میهمان در توری چند روزه از اصفهان، یزد و شیراز دیدن کنند. 
 
استاندار اصفهان تصریح کرد: این تورگردان های می توانند در بسته های توریستی خود در اتریش به معرفی ایران و جاذبه های توریستی و گردشگری آن بپردازند. 
 
وی همچنین گفت: برقراری خط هوایی بین دو کشور می تواند ارتباط توریستی و گردشگری میان ایران و اتریش را گسترش دهد. 
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش از اصفهان بازدید کرد

  • برای مطلب قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش از اصفهان بازدید کرد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش از اصفهان بازدید کرد وارد نمائید

نظر شما درباره قائم مقام وزیر امور خارجه اتریش از اصفهان بازدید کرد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه