دود قلیان حاوی 70 نوع ماده سرطان زاست

دود قلیان حاوی 70 نوع ماده سرطان زاست

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد

به گزارش ایرنا، دکتر ˈغلامحسین صادقیانˈ روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: دود حاصل از قلیان به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر همه اعضای بدن از جمله ریه، مغز، اعصاب، قلب و دندان تاثیر می گذارد.
 
وی با اشاره به ناآگاهی مردم درباره اثرات بد قلیان گفت: یک وعده قلیان کشیدن به مدت 30 دقیقه با حداقل 50 پک، عوارض حدود 100 نخ سیگار را به همراه دارد.
 
به گفته رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان، در دود قلیان حدود 70 نوع ماده سرطان زا و در دود سیگار 40 نوع ماده سرطان زا وجود دارد.
 
وی استفاده از مواد دخانی را یکی از عوامل تهدید کننده سلامت جوامع بیان کرد و گفت: امروز شاهد فروش قلیان با طعم های مختلف و گسترش استفاده از آن در سطوح مختلف جامعه از خانواده تا محل های کار هستیم.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به پایین آمدن سن قلیان کشیدن هشدار داد و اظهار کرد: مصرف قلیان در بین جوانان بویژه بانوان بسیار نگران کننده است.
 
صادقیان تصریح کرد: قانون جامع کنترل دخانیات مود توجه مسوولان و مردم قرار نگرفته و تلاش جدی برای اجرای آن انجام نشده است.
 
وی خاطر نشان کرد: مصرف مواد دخانی در جامعه یک تغییر رفتاری بوده که باید به صورت علمی به آن پرداخت و رفتارهای جایگزین برای آن ها درنظر گرفت.
 
**مهندسی فرهنگ عاشورا، توطئه های دشمن را خنثی می کند
 
رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مهندسی فرهنگی عاشورا می تواند مانع بزرگی برای دشمنان قسم خورده اسلام ایجاد کند.
 
ˈاصغر آذربایجانیˈ برشناخت تحریف و راهکارهای برون رفت از آسیب های این فرهنگ مقدس تاکید کرد و گفت: اولین گام برای مهندسی فرهنگ عاشورا رصد فرهنگی مراسم های عزاداری است.
 
وی همچنین از بهره برداری نشدن مجتمع مطبوعاتی اصفهان انتقاد کرد و افزود: باید هر چه زودتر موانع بر سر راه این کار برطرف شود.
 
وی با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران اصفهانی در مسابقات آسیایی و پارالمپیک تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان به صورت شایسته از این افراد تقدیر کند.
 
وی خواستار حمایت دولت از استان اصفهان در مباحث مربوط به بودجه های ورزشی شد.
 
**روند کار فرهنگی در کشور متناسب نیست
 
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از کارهای فرهنگی در کشور زمین مانده است گفت: دشمن در این برهه از زمان به مبارزات فرهنگی با استفاده از پول فراوان و ابزار مدرن روی آورده است.
 
ˈعدنان زادهوشˈ به برنامه های مدیریت شهری و بودجه قابل ملاحظه شهرداری در این بخش اشاره کرد و افزود: قبل از اجرای هر برنامه فرهنگی و تخصیص بودجه باید به صورت دقیق اهداف برنامه ها بررسی شود.
 
وی تصریح کرد: اصفهان به عنوان یکی از شهرهای پیش رو در امور فرهنگی نیازمند یک برنامه جامع فرهنگی برای تقویت روحیه انقلابی در مردم و نسل جوان است.
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره دود قلیان حاوی 70 نوع ماده سرطان زاست

  • برای مطلب دود قلیان حاوی 70 نوع ماده سرطان زاست نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد دود قلیان حاوی 70 نوع ماده سرطان زاست وارد نمائید

نظر شما درباره دود قلیان حاوی 70 نوع ماده سرطان زاست

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه