استفاده از ظروف یکبار مصرف سرطان زا است

استفاده از ظروف یکبار مصرف سرطان زا است

استفاده از ظروف یکبار مصرف برای غذاهای داغ سرطان زا است

ˈشهرام احتشامیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالهای گذشته بارها نسبت به عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی پلی استایرن تذکر داده شده است اما هنوز شاهد استفاده از آنها هستیم.
 
کارشناس مسوول محیط مرکز بهداشت شماره یک اصفهان از عزاداران حسینی و توزیع کنندگان نذورات خواست تا موضوع عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را جدی بگیرند.
 
وی از مردم، مسوولان هیئات و مساجد و توزیع کنندگان نذورات خواست تا از ظروف یکبار مصرف گیاهی استفاده کنند تا در این ایام پر برکت، هیچ تهدیدی سلامت مردم را تهدید نکند.
 
این کارشناس همچنین استفاده از استکان های شیشه ای را نامناسب دانست و گفت: در بیشتر موارد این استکان ها بخوبی شسته نمی شود.
 
وی با اشاره به بازدیدهای مستمر کارشناسان و بازرسان مراکز بهداشت در زمینه مسائل بهداشتی و ایمنی در ایام محرم گفت: عده ای از مردم به دلیل ناآگاهی و تعدادی نیز به دلیل تفاوت قیمت از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می کنند که در صورت مشاهده به آنها آموزشهای لازم داده می شود.
 
این کارشناس تصریح کرد: همه افرادی که در این روزها به توزیع نذورات و عزاداری می پردازند با نیت خیر و برای رضای خدا این کار را انجام می دهند لذا بدون شک این آموزش ها و هشدارها را می پذیرند.
 
احتشامی همچنین از مردم خواست تا از کشتار هرگونه دام در صحن مساجد و مسیر تردد خودداری کنند و گفت: این کار باعث پخش شدن خونابه دام و شیوع برخی بیماری ها می شود.
 
وی افزود: هرگونه کشتار دام باید زیر نظر دامپزشک و با تایید سلامت دام صورت گیرد چراکه اگر دامی آلوده به ویروس یا بیماری باشد صدها نفر را مسموم می کند.
 
این کارشناس، رعایت بهداشت فردی در طبخ غذا و تهیه و توزیع آن را نیز با اهمیت دانست و اظهار کرد: تمام افراد دخیل در این موضوع باید کارت بهداشت فردی را از مراکز بهداشت دریافت کرده باشند.
 
وی با اشاره به اینکه محل طبخ غذا نیز باید از حداقل شرایط بهداشتی مانند دیوارهای کاشی شده و ظروف مناسب برخوردار باشد افزود: تمام این موارد قبل از فرا رسیدن ایام محرم به افراد مسئول و مرتبط آموزش و تذکر داده شده است.
 
احتشامی با بیان اینکه مواد غذایی پخته شده نباید بیشتر از دو ساعت در دمای محیط نگهداری شود تصریح کرد: بهتر است در مساجد نیز از سفره های یک بار مصرف استفاده شود و با پا روی سفره ها راه نروند.
 
وی همچنین به گندزدایی و شستشوی سرویسهای بهداشتی و وضوخانه، ضدعفونی کردن دستگیره های در و نرده ها، وجود جعبه کمکهای اولیه مجهز و لوازم اطفاء حریق در مساجد و تکایا تاکید کرد و گفت: لازم است چند درب خروجی در این اماکن پیش بینی شود.
 
وی با تاکید بر بازرسی کارشناسان بهداشت محیط تا پایان ایام عزاداری محرم و فعالیت اکیپ ضربت ویژه در این زمینه گفت: یکهزار و 200 مسجد در این زمینه در شهرستان اصفهان مورد بازدید و پوشش قرار گرفته است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره استفاده از ظروف یکبار مصرف سرطان زا است

  • برای مطلب استفاده از ظروف یکبار مصرف سرطان زا است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد استفاده از ظروف یکبار مصرف سرطان زا است وارد نمائید

نظر شما درباره استفاده از ظروف یکبار مصرف سرطان زا است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه