رشد چشمگیر عضویت در کتابخانه های اصفهان

رشد چشمگیر عضویت در کتابخانه های اصفهان

رشد 130% عضویت در کتابخانه های اصفهان

غلامرضا یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد اعضای کتابخانه های اصفهان از 70 هزار نفر در سال 88 به بیش از 162 هزار نفر تا پایان شش ماه سال جاری افزایش یافته است. 
 
وی با بیان اینکه این میزان از سال 84 به 88 نزدیک به 97 درصد افزایش داشته است ادامه داد: در هشت سال اخیر نیز 386 درصد رشد در عضویت کتابخانه های استان داشته ایم. 
 
وی اظهار کرد: میانگین ماهانه امانت کتاب در کتابخانه های عمومی استان در سال 88 را معادل 79 هزار و 103 جلد کتاب عنوان کرد که با 127 درصد افزایش نسبت به سال 91 به 171 هزار و 240 نسخه کتاب رسیده است. 
 
وی با اشاره به اینکه متوسط سرانه مطالعه هر ایرانی در سال 89 معادل 79 دقیقه در روز بوده است تصریح کرد: این میزان با احتساب روزنامه، هفته نامه، مجله، قرآن، ادعیه و کتاب های الکترونیکی است. 
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان یادآور شد: سرانه مطالعه در این استان در سال 89 معادل 64 دقیقه در روز برای هر نفر است که این میزان با پنج دقیقه افزایش به 69 دقیقه در سال 90 رسیده است. 
 
وی با بیان اینکه افزایش رشد مطالعه در اصفهان در حالی است که متوسط سرانه کشوری در سال 90 با سه دقیقه و سی ثانیه کاهش به 75 دقیقه و سی ثانیه رسیده است افزود: سرانه مطالعه سال 91 نیز به زودی توسط شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام خواهد شد. 
 
یاوری عنوان کرد: تعداد نسخ کتاب های موجود در کتابخانه های عمومی استان در سال 88 ، یک میلیون و 380 هزار و 416 جلد بوده است که با 83 درصد افزایش به دو میلیون و 41 هزار و 10 جلد در سال 92 ارتقاء یافته است. 
 
وی خاطرنشان کرد: این میزان در هشت سال گذشته نیز 153 درصد رشد داشته است. 
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان تصریح کرد: زیربنای کتابخانه ای استان از 85 هزار و 202 مترمربع در سال 88 و 153 باب کتابخانه به 125 هزار و 656 مترمربع و 269 باب کتابخانه در سال 92 افزایش یافت. 
 
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 49 باب کتابخانه روستایی در استان وجود دارد که نسبت به سال 88 با 22 باب کتابخانه شاهد رشد 122 درصدی هستیم. 
 
یاوری با بیان اینکه 10 باب کتابخانه در حال ساخت است گفت: 11 کتابخانه نیز در هفته کتاب و کتابخوانی به بهره برداری خواهد رسید. 
 
وی افزود: سرانه فضای کتابخانه ای به ازای هر 100 نفر از 73/1 مترمربع در سال 88 به 56/2 مترمربع در سال جاری افزایش یافت که براساس برنامه های چشم انداز توسعه باید این میزان به 5/2 مترمربع می رسید. 
 
وی ادامه داد: بایستی به صورت منظم سالیانه دو مترمربع فضای کتابخانه ای به ازای هر 100 نفر در استان افزایش یابد. 
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از شهرهای استان مانند طالخونچه و مبارکه به چشم انداز رسیده اند و اکنون سرانه فضای کتابخانه ای آن ها 30/8 مترمربع است. 
 
وی احداث کتابخانه در مناطق مختلف استان و شهر اصفهان را در افزایش اعضای فعال کتابخانه ها و به دنبال آن توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی موثر دانست. 
 
یاوری تاکید کرد: عضویت در کتابخانه های عمومی استان اصفهان همزمان با بیست و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در کشور به صورت رایگان می باشد و تنها هزینه صدور کارت عضویت به میزان پنج هزار ریال از افراد دریافت می شود. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره رشد چشمگیر عضویت در کتابخانه های اصفهان

  • برای مطلب رشد چشمگیر عضویت در کتابخانه های اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد رشد چشمگیر عضویت در کتابخانه های اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره رشد چشمگیر عضویت در کتابخانه های اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه