مشکلات فاضلاب اصفهان جدی است

مشکلات فاضلاب اصفهان جدی است

ریزش میدان شهید علیخانی و ریزش خیابان مشتاق در اصفهان به دلیل فرسودگی شبکه های فاضلاب شهری اصفهان در چند هفته اخیر زنگ خطر را دوباره برای مردم اصفهان به صدا در آورد.

به گزارش ایرنا،احداث بزرگراه ها و خیابان های متعدد در چند سال اخیر قفل ترافیک شهر اصفهان را باز نکرد و در بیشتر ساعات برخی از خیابان های اصلی شهر ترافیک قابل مشاهده است.
 
شهردار اصفهان پیش از این گفته بود که روزانه 900 هزار خودرو در سطح شهر اصفهان تردد می کنند اما این سووال مطرح می شود که مردم چقدر از مستحکم بودن این خیابان ها مطمئن هستند و مسوولان برای امنیت تردد مردم چه کار کرده اند.
 
ریزش میدان شهید علیخانی و ریزش خیابان مشتاق در اصفهان به دلیل فرسودگی شبکه های فاضلاب شهری اصفهان در چند هفته اخیر زنگ خطر را دوباره برای مردم اصفهان به صدا در آورد.
 
مدیر ترافیک شهرداری اصفهان می گوید اصفهان جزو اولین شهرهایی است که دارای شبکه آب و فاضلاب شده و اکنون ترمیم و اصلاح آن ها ضروری است.
 
ˈمسعود بنده خداˈ به فرسوده بودن شبکه های فاضلاب در بیشتر نقاط شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: هر لحظه امکان ریزش یکی از خیابان های این شهر وجود دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: برخی از نقاط شهر اصفهان مانند چهار راه نظر به لحاظ این مشکل بحرانی تر از سایر خیابانهای این شهر است.
 
رییس سومین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان هم به اقدامات این شورا در دوره گذشته اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان با دریافت مبلغی از مردم برای ترمیم شبکه های آب و فاضلاب موافقت کرده بود.
 
ˈعباس حاج رسولی هاˈ افزود: با هدفمند شدن یارانه ها، تمام درآمدهای آب و فاضلاب باید به خزانه ریخته و سپس در بین شبکه های آب و فاضلاب استان ها توزیع می شد.
 
وی تصریح کرد: با اجرای این طرح شورا مصوبه خود را در این باره لغو کرد.
 
عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کمبود منابع مالی دولت برای اصلاح شبکه های آب وفاضلاب گفت: تنها راه کمک مالی به این شرکت از طرف شورا، اصلاح ساختار سیستم هدفمندی یارانه هاست.
 
وی خاطر نشان کرد: امکان هیچ اقدام فوری برای این مشکل در حال حاضر از طرف شورای اسلامی شهر اصفهان وجود ندارد.
 
رییس کمیسیون شهرسازی، معماری، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: خطر ریزش شبکه های آب و فاضلاب در خیابان هایی که بارگذاری بیشتری برروی آن ها شده بیشتر است.
 
ˈعبدالرسول جان نثاریˈ افزود: ترمیم و اصلاح ساختار شبکه های آب و فاضلاب بر عهده همین شرکت است و امکان دخالت مستقیم شورا در این امر وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر دفاع از حقوق مردم و برگزاری جلسات با مسوولان آب و فاضلاب شهری گفت: ایجاد مدیریت واحد شهری و واگذاری وظایف 23 گانه به شهرداری ها می تواند در این مساله راه گشا باشد.
 
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان هم گفت: بر اساس مطالعات انجام شده حدود 30 تا 40 درصد از شبکه های فاضلاب در شهر اصفهان فرسوده بوده و نیازمند ترمیم هستند.
 
ˈمجتبی قبادیانˈ از بحران شبکه های فاضلاب در شهر اصفهان خبر داد و افزود: همانطور که در اصفهان بحران آب وجود دارد بحران فاضلاب نیز وجود دارد.
 
وی با اشاره به محدودیت های مالی و بودجه ای این شرکت تصریح کرد: این اداره اکنون از محل بودجه های جاری اقدام به ترمیم و اصلاح شبکه کرده است.
 
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان سرعت ترمیم شبکه های آب و فاضلاب در شهر اصفهان را با نیاز و ضرورت این اقدام مطابق نمی داند.
 
وی افزایش بارگذاری ترافیکی در خیابان های شهر و افزایش بارگذاری هیدرولیکی بر شبکه ها را از عوامل تشدید کننده ریزش و نشست خیابان ها در اثر فرسودگی شبکه های آب وفاضلاب عنوان کرد.
 
قبادیان با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین سن شبکه ها و میزان فرسودگی وجود ندارد گفت: شبکه های فرسوده را به صورت پراکنده در تمام نقاط شهر داریم و ریزش خیابان ها به عوامل متعددی مربوط است.
 
وی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه خسارت در اثر نشست خیابان ها بر اثر فرسودگی شبکه های فاضلاب، این شرکت از لحاظ قانونی باید پاسخگوی مردم باشد اگرچه به تنهایی در بروز این مشکل مقصر نیست.
 
وی هشدار داد:مسدود کردن شبکه های فاضلاب در صورت شکست و یا آسیب بسیار سخت است ودر برخی از مواقع این امکان وجود ندارد.
 
حال این سوال مطرح می شود که میزان امنیت تردد مردم درباره عبور 900 هزار خودرو از روی خیابان هایی که در زیر آن شبکه های فاضلاب40 ساله نفس می کشد را چه کسی باید پاسخگو باشد؟
 
چاره اندیشی ها برای جلوگیری از وقوع بحران در این زمینه ضروری به نظر می رسد اگرچه عزم جدی در هیچ نهادی به دلایل مختلف به چشم نمی خورد.
 
گویا مسوولان همه به انتظار بحران نشسته اند و مردم همچنان هر روز صبح با خودروهای خود از خانه خارج می شوند، ساعت های طولانی در ترافیک می مانند بدون اینکه بدانند در زیر پوست این شهر چه می گذرد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مشکلات فاضلاب اصفهان جدی است

  • برای مطلب مشکلات فاضلاب اصفهان جدی است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مشکلات فاضلاب اصفهان جدی است وارد نمائید

نظر شما درباره مشکلات فاضلاب اصفهان جدی است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه