دستگیری هکر اینترنتی در اصفهان

دستگیری هکر اینترنتی  در اصفهان

این هکر 10 میلیارد ریال به شرکتی خصوصی ضرر و زیان وارد نموده بود

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈستار خسرویˈ افزود: به دنبال شکایت نماینده حقوقی یک شرکت خصوصی در اصفهان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با نفوذ به سیستم های رایانه ای تمام اطلاعات حسابداری آن شرکت را حذف و یا تغییر داده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت. 
 
وی اظهارکرد: در این رابطه کارشناسان پلیس فتا به شرکت مربوطه اعزام و به بررسی سیستم های حسابداری پرداختند.
 
وی تصریح کرد: سرانجام پس از چندین روز کار شبانه روزی و اقدامات ویژه پلیسی در سیستم های رایانه ای و اینترنتی هویت متهم اصلی این پرونده را شناسایی کردند. 
 
وی با بیان اینکه متهم، حسابدار قبلی شرکت بوده که چندی پیش از سوی مسوولان شرکت اخراج شده بود گفت: با تکمیل تحقیقات، جمع آوری مستندات و ادله های لازم دیجیتالی ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در منزل خود دستگیر کردند. 
 
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان ادامه داد: متهم در برابر مدارک مستدل پلیس به جرم خود اعتراف و انگیزه اش از این کار را انتقام جویی به دلیل اخراج از این شرکت عنوان کرد. 
 
سرهنگ خسروی یادآور شد: در بازجویی های انجام شده مشخص شد متهم به دفعات مکرر به سرور اصلی متصل و به حذف داده ها و همچنین دستکاری آنها اقدام می کرد و توانسته بود تعدادی فاکتور صوری به نام دو فرد دیگر در پایگاه داده های شرکت ثبت کند.
 
وی اضافه کرد: مخفیگاه این افراد ازسوی پلیس فتا شناسایی و هر دوی آنها دستگیر شدند.
 
سرهنگ خسروی توصیه کرد: شرکت ها و موسسات برای جلوگیری از نفوذ هکرها به سیستم های رایانه ای در صورت اخراج یا تسویه حساب فردی از اعضای شرکت تمام سطوح دسترسی و رمزهای وی را تغییر داده و مانع از بروز این گونه اتفاقات شوند. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره دستگیری هکر اینترنتی در اصفهان

  • برای مطلب دستگیری هکر اینترنتی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد دستگیری هکر اینترنتی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره دستگیری هکر اینترنتی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه