51 درصد از زنان اصفهانی در معرض سرطان سینه

51 درصد از زنان اصفهانی در معرض سرطان سینه

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در همه شهرستانهای استان موارد و میزان ابتلا به سرطان سینه شناسایی شده است

به گزارش ایرنا، ˈمهناز مستاجرانˈ روز سه شنبه در نشست آموزش نقشه جامع سلامت استان در استانداری اصفهان افزود: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در همه شهرستانهای استان موارد و میزان ابتلا به سرطان سینه شناسایی شده است.
 
وی با اشاره به اینکه زنان شهرستانهای خور و بیابانک و فریدن نسبت به سایر شهرستانها بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند اظهار کرد: این میزان در این دو شهرستان 80 درصد برآورد شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه دختران مجرد نیز در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند تصریح کرد: این نوع سرطان حتی در بین دختران 14 ، 17 یا 20 ساله هم مشاهده شده است.
 
این کارشناس با بیان اینکه معاینه سینه باید از سن 20 سالگی در زنان به طور جدی آغاز شود گفت: این سرطان هرچه زودتر شناسایی شود کیفیت زندگی و طول عمر نیز افزایش می یابد.
 
وی از جمله عوامل تشدید کننده در ابتلا به سرطان سینه را بارداری در سن بالای 30 سالگی، چاقی، استرس ، تغذیه و شیردهی کمتر از دو سال اعلام و اضافه کرد: اصلاح شیوه زندگی در پیشگیری و کنترل این بیماری بسیار موثر است.
 
مستاجران، سرطان سینه را شامل دو مرحله «درجا» و «مهاجم» دانست و اظهار کرد: در مرحله درجا که ابتدایی و قابل درمان است غده های سرطانی فقط در یک قسمت بدن رشد می کنند.
 
کارشناس مسوول مرکز بهداشت اصفهان ادامه داد: اما در مرحله مهاجم، این غده ها به دیگر بخشهای بدن نیز سرایت کرده و درمان آن مشکل است.
 
وی با اشاره به اینکه معاینه سینه در مراکز بهداشتی و درمانی استان اصفهان به صورت رایگان صورت می گیرد تاکید کرد: زنان علاوه بر خودآزمایی ماهانه باید معاینات بالینی سالیانه نیز برای شناسایی به موقع سرطان سینه انجام دهند.
 
کارشناس مسوول مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: شناسایی برای ما ارزشمند است که در مرحله درجا صورت گیرد اما اگر بیمار به مرحله مهاجم رسیده باشد طول عمر بیشتر از پنج سال نخواهد داشت.
 
وی یکی از مشکلات موجود برای تحقیق و درمان سرطان سینه را فرهنگ نامناسب جامعه در این زمینه دانست و تصریح کرد: برخی از خانواده ها از ترس ایجاد مشکل برای دیگر زنان و دختران خانواده خود در جامعه، بیماری خود را پنهان یا انکار می کنند.
 
مستاجران همچنین با اشاره به سرطان دهانه رحم (سرویکس) در زنان اظهار کرد: این سرطان بیشتر در بیماری های مقاربتی و ایدز دیده می شود.
 
وی با هشدار نسبت به روند افزایشی ابتلا به این سرطان در میان زنان افزود: به همین دلیل لازم است که آزمایش پاپ اسمیر نیز به طور مرتب برای زنان صورت گیرد.
 
این کارشناس با اشاره به برنامه سلامت بانوان ایرانی (سبا) گفت: این برنامه با بررسی مسائلی مانند تغذیه، چاقی، فعالیت بدنی، استعمال دخانیات، افسردگی ، دستگاه ادراری و عملکرد جنسی در میان زنان کشور در حال پیاده سازی است.
 
وی دو مرکز که در شهر اصفهان درباره شناسایی سرطان سینه در میان زنان کارمند فعال است را مرکز سلامت صدرا در خیابان شیخ صدوق جنوبی و مرکز سلامت امام علی(ع) در خیابان پروین اعلام و اضافه کرد: در مرکز سلامت امام علی(ع) نیز واحد مراقبت زنان مبتلا به سرطان سینه فعال است.
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره 51 درصد از زنان اصفهانی در معرض سرطان سینه

  • برای مطلب 51 درصد از زنان اصفهانی در معرض سرطان سینه نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد 51 درصد از زنان اصفهانی در معرض سرطان سینه وارد نمائید

نظر شما درباره 51 درصد از زنان اصفهانی در معرض سرطان سینه

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه