احداث پنج کارخانه بازیافت در استان اصفهان

احداث پنج کارخانه بازیافت در استان اصفهان

پنج کارخانه بازیافت بزودی در استان اصفهان احداث خواهد شد

به گزارش ایرنا، ˈاحمدرضا پری تبارˈ روز چهارشنبه در جریان بازدید برخی از مسوولان شهرداریهای استان اصفهان و مازنداران از کارخانه تولید کود آلی شهرداری این کلانشهر اظهارکرد: اکنون هشت کارخانه بازیافت در شهرستانهای این استان دایر است.
 
وی افزود: برای کاهش هزینه های احداث این کارخانه ها، شهرداری های چند منطقه به صورت اشتراکی اقدام به دایر کردن آنها کرده اند.
 
وی با اشاره به ضرورت مدیریت پسماندها در کشور تصریح کرد: 60 درصد شهرهای استان اصفهان وضعیت مشخصی در رابطه با مدیریت پسماندها دارند.
 
مدیرگروه خدمات شهری اداره کل امور شهری استانداری اصفهان به اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: تفکیک ذباله های بیمارستانی، صنعتی و فلزی، خرید تجهیزات و ماشین آلات جمع آوری و حمل مکانیزه ذباله ها و برگزاری آموزشهای چهره به چهره برای فرهنگ سازی تفکیک ذباله از مبدا از جمله اقدامات انجام شده از سوی شهرداریهای این استان ست.
 
وی تولید کود و استفاده از آن در فضای سبز شهری را یکی از فواید مدیریت پسماند دانست و افزود: شهرداری اصفهان یک نمونه موفق در این زمینه است.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان هم در جریان این بازدید گفت: اقدام اولیه در زمینه مدیریت پسماند، شناسایی مکان تولید ذباله ها و امکان سنجی قابلیت کاهش ذباله ها انجام شده است.
 
ˈتیمور باجولˈ با بیان اینکه بیشترین ذباله های خانگی در آشپزخانه ها تولید می شود، گفت: شهرداری اصفهان بر روی فرهنگ سازی و آموزش بانوان و ایجاد انگیزه در آنها برای کاهش ذباله و تمایل به بازیافت سرمایه گذاری خوبی کرده است.
 
وی بر ضرورت تفکیک ذباله از مبدا تاکید کرد و افزود: هزینه ای که برای تفکیک ذباله در مبدا می شود در مقایسه با جداسازی آن در کارخانه ها ناچیز است.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان قدم بعدی را آنالیز فیزیکی و شیمیایی ذباله ها بیان کرد.
 
وی با تاکید بر به کار گیری بخش خصوصی آگاه درزمینه بازیافت ذباله اظهارکرد: بخش خصوصی قبل از آغاز همکاری با شهرداری ها در این زمینه باید آموزش های لازم را ببیند.
 
وی به شهرداران مناطق مختلف استان مازنداران پیشنهاد کرد: برای فرهنگ سازی ذباله از مبدا از ظرفیت های مساجد، مدارس و مردم محلی استفاده کنند.
 
رییس سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تولید کود کمپوست در هیچ جای دنیا صرفه اقتصادی ندارد و تنها برای حفظ محیط زیست است که این اقدام انجام می شود.
 
وی تصریح کرد: شهرداری ها می توانند از محل تفکیک ذباله ها و فروش آنها به بخش خصوصی و همچنین تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش خصوصی و اجاره به آنها درآمد قابل توجهی کسب کنند.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته 60 هزار تن کود کمپوست در اصفهان تولید شد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 27 هزار تن کود کمپوست در این سازمان تولید شده است.
 
باجول اضافه کرد: کود مورد نیاز فضای سبز شهرداری اصفهان متناسب با نوع خاک در همین کارخانه تولید می شود.
 
وی در ادامه به سووالات مطرح شهرداران استان مازندران پاسخ داد.
 
به گزارش ایرنا، مسوولان شهری هشت شهر استان مازندران به همراه مدیرکل دفتر امور شهری و مدیر موسسه بازیافت استانداری مازندران به دعوت یک شرکت خصوصی برای بازدید از کارخانه کمپوست شهرداری اصفهان به این شهر سفر کردند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره احداث پنج کارخانه بازیافت در استان اصفهان

  • برای مطلب احداث پنج کارخانه بازیافت در استان اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد احداث پنج کارخانه بازیافت در استان اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره احداث پنج کارخانه بازیافت در استان اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه