افزایش شانس توافق با ایران در مذاکرات ژنو

افزایش شانس توافق با ایران در مذاکرات ژنو

یک روزنامه سوئیسی اعلام کرد:اظهارات اوباما و همچنین ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه مذاکرات ژنو 3 نشان می دهد که آنها در پی حل موضوع هسته ای ایران هستند

به گزارش ایرنا، روزنامه سوییسی ˈنئو زوریخر سایتونگˈ نوشت، اظهارات اوباما و همچنین ˈجان کریˈ وزیر امور خارجه آمریکا در آستانه مذاکرات ژنو 3 نشان می دهد که آنها در پی حل موضوع هسته ای ایران هستند.
 
این روزنامه با اشاره به عصبانیت ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هر توافقی با ایران نوشت: نتانیاهو از هر فرصتی برای فشار بر اوباما استفاده کرده و وزیر اقتصاد او هم هفته گذشته به واشنگتن سفر کرد و سفیر اسراییل در واشنگتن در دیدارهای متعدد خود با نمایندگان مجلسین این کشور تلاش می کند تا از حصول توافق با ایران در زمینه هسته ای جلوگیری به عمل آورد. 
 
روزنامه سوییسی افزود: در مقابل، رییس جمهوری آمریکا روسای کمیسیون های مختلف سنای کشورش از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه را به کاخ سفید دعوت کرد تا برای مذاکره با ایران در زمینه موضوع هسته ای حیطه مانور بیشتری بدست آورد.
 
ˈنئو زوریخر سایتونگˈ با اشاره به اینکه رایزنی های اوباما موجب شده است که تصویب تحریم های جدید علیه ایران از دستور کار مجلسین آمریکا خارج شود، نوشت: اوباما و کری از طریق رایزنی با نمایندگان کنگره و سنا تلاش کردند فشارها از سوی مجلسین را که ناشی از فشارهای اسراییل است، کاهش دهند.
 
روزنامه سوییسی تصریح کرد: اظهارت مختلف اوباما و کری در آستانه مذاکرات ژنو 3 امیدهایی را برای توافق با ایران در زمینه موضوع هسته ای ایجاد کرده و شانس توافق در ژنو افزایش یافته است.
 
این روزنامه خاطرنشان کرد: اوباما به عنوان برنده جایزه صلح نوبل می داند که اگر امروز از فرصت بوجود آمده برای حل مشاجره هسته ای با ایران استفاده نکند، بعدا می تواند این اتهام بر او وارد شود که از این فرصت استفاده نکرده همانگونه که امروز به
 
ˈجورج بوشˈ رییس جمهوری پیشین این اتهام وارد می شود که توافق بعمل آمده در سال 2003 با ایران را قبول نکرد و فرصت را از دست داد.
 
روزنامه سوییسی تاکید کرد که توافق هسته ای با ایران می تواند راهی برای حل مسائل منطقه ای باشد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره افزایش شانس توافق با ایران در مذاکرات ژنو

  • برای مطلب افزایش شانس توافق با ایران در مذاکرات ژنو نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد افزایش شانس توافق با ایران در مذاکرات ژنو وارد نمائید

نظر شما درباره افزایش شانس توافق با ایران در مذاکرات ژنو

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه