مشکلات مسکن مهر فولادشهر اصفهان

مشکلات مسکن مهر فولادشهر اصفهان

به گفته اکثر مالکان این واحدها، عمده ترین این مشکلات ناشی از نبود تاسیسات زیربنایی به شمار می رود

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، عدد و رقم ساخت واحدهای مسکن مهر فولادشهر در مقایسه با منازل ساخته شده در آن شهر یک رقم فوق العاده زیاد محسوب می شد اما مشکلات این طرح نیز همانند تعداد واحدهای مسکونی بسیار زیاد است. 
 
برای ساخت 32 هزار واحد مسکن مهر در فولادشهر در سال 87 یک منطقه با مساحت 284 هکتار توسط حدود 150 تعاونی مسکن و منطقه دیگر به مساحت 232 هکتارتوسط حدود 30 سازنده و انبوه سازان مسکن در برنامه ساخت قرار گرفت.
 
به گفته اکثر مالکان این واحدها، عمده ترین این مشکلات ناشی از نبود تاسیسات زیربنایی به شمار می رود. 
 
تحویل نشدن بموقع خانه ها، کیفیت نامطلوب ساخت، کم توانی در پرداخت تسهیلات، مشکلات قضایی و اداری متقاضی با شرکت های تعاونی و پیمانکاران، افزایش قیمت مصالح در حین ساخت، تکمیل نشدن خدمات عمومی و رفاهی و مشکلات اجتماعی و اخلاقی مهمترین مشکلات در روند ساخت، تحویل و سکونت در این منازل است.
 
ˈ حمیده ضیاییˈ که از متقاضیان این طرح است به خبرنگار ایرنا گفت:اکنون که سال 92 است و شش سال از این قضیه می گذرد هنوز واحد مسکونی خود را تحویل نگرفتیم و تا این مرحله کار بیشتر اعضا از کیفیت آن راضی نیستند. 
 
ˈابوطالب جمالیˈ دیگر متقاضی مسکن مهر نیز اعتقاد دارد از سال 86 که پایه مسکن مهر بنا شد همه مسوولان تلاش کردند برای آن سنگ تمام بگذارند، متاسفانه اول کار یک سری مسائلی پیش آمد که تعاونی ها در خصوص اجرای کار با مشکلاتی روبه رو شدند.
 
ˈداوود جوادیˈ مسوول تعاونی مسکن مهر زرین شهر نیز از سود بالای وام مشارکت که 12 درصد شده گلایه می کند و می گوید این میزان سود با سود دوران فروش اقساطی چهار درصد مغایرت دارد. 
 
اما از سوی دیگر ˈ بختیار عابدینیˈ مسوول تعاونی مسکن مهر چمگردان در این خصوص می گوید: این وام با توجه به زمان خودش یعنی قبل از تورم با هزینه ها همخوانی داشته و خوشبختانه زمان زیادی با موضوع تورم درگیری نداشته ولی بی تاثیر هم نبوده است و از لحاظ پاسخگویی به اقشار کم درآمد می توان گفت مطلوب کسانی بوده و هست که حقوق متوسط و درآمد متوسط داشته اند.
 
عابدینی افزود:این طرح به عنوان خیریه و بلاعوض نبوده و این اشتباه در دید مردم را باید قبل از اجرای طرح اصلاح می کردند که این مساله جزء اشکالات و معضلات آن محسوب می شود.
 
ضیایی همچنین در مورد قیمت این واحدها گفت: قیمت واحدهایی که قرار بوده با حدود هشت میلیون تومان مردم راخانه دار کند به حدود18 میلیون رسیده و تا کارشناسی و قیمت گذاری واحد ها تا مبلغی حدود 23 میلیون هم می رسد ضمن اینکه هیچ امکاناتی در داخل واحد ها از نظر شیرآلات و پکیج وجود ندارد .
 
یکی از مشکلات طرح مسکن مهر فولادشهر دوری از مرکز شهر و نبود وسایل حمل و نقل عمومی است که مردم را برای تردد به مرکز شهر دچار معضل کرده است . 
 
ˈ ابوطالب جمالیˈ یکی از متقاضیان مسکن مهر از پیگیری های بی نتیجه برای حل این معضل می گوید: برای ایجاد زیر ساخت های عمومی و فرهنگی اجتماعی با مسوولان بارها صحبت کرده ایم چون اگر زیر ساخت ها در این شهر فراهم نشود از لحاظ فرهنگی و اجتماعی دچار مشکل می شویم.
 
ˈمهدی آذربایجانیˈ عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید فولادشهر در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت:اکنون 300 خانوار در برزن پنجم مسکن مهر فولادشهر سکونت یافته اند و تاسیسات آب وفاضلاب، برق و گاز در این برزن انجام پذیرفته است،و برزن ششم مسکن مهر فولادشهر حدود 65 درصد پیشرفت داشته و تاسیسات آب و فاضلاب آن در حال اجراست.
 
وی همچنین در مورد تاسیسات برق این برزن گفت: قرار است در اولین جلسه شورای مسکن استان اصفهان راهکارهای حل مشکلات بررسی و اقدامات لازم انجام پذیرد.
 
آذربایجانی با بیان اینکه یک کلانتری در فولاد شهر احداث شده، اما نیروی انتظامی هنوز در آن مستقر نشده ،گفت: کار ساخت دو مسجد به اتمام رسیده و مساجد در حال ساخت نیز تا خرداد ماه سال آتی آماده بهره برداری می شوند.
 
آنچه در این میان به وضوح دیده می شود این است که پس از گذشت چند سال از اجرای طرح مسکن مهر فولادشهر مشکلات زیادی در این محدوده وجود دارد و خانواده هایی از قشر متوسط که با صرف هزینه، دل در گرو زندگی در این واحدها بسته اند منتظرند تا پس از رفع این مشکلات، این منطقه چهره شهر به خود بگیرد و از زیرساخت ها و کیفیت لازم برخوردار شود. 
 
فولادشهر از توابع شهرستان لنجان با دارا بودن نزدیک به 65 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مشکلات مسکن مهر فولادشهر اصفهان

  • برای مطلب مشکلات مسکن مهر فولادشهر اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مشکلات مسکن مهر فولادشهر اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره مشکلات مسکن مهر فولادشهر اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه