مرگ روزانه 9 نفر در ایران بخاطر آلودگی هوا

مرگ روزانه 9 نفر در ایران بخاطر آلودگی هوا

آلودگی هوا عامل اصلی و تشدید کننده انواع بیماری های تنفسی، قلبی و عروقی، پوستی و اعصاب و روان است

به گزارش ایرنا، غلامرضا صادقیان روز شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: آلودگی هوا عامل اصلی و تشدید کننده انواع بیماری های تنفسی، قلبی و عروقی، پوستی و اعصاب و روان است.
 
رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان عمده منابع آلاینده هوای کلانشهر اصفهان را وسایل نقلیه و صنایع بزرگ عنوان کرد.
 
وی نسبت به استفاده از سوخت مازوت در دو نیروگاه اسلام آباد و شهید منتظری هشدار داد و گفت: حدود 20درصد از مازوت مصرفی در کل نیروگاه های کشور در این دو نیروگاه مصرف می شود.
 
وی مازوت را یکی از منابع آلاینده هوا عنوان کرد و افزود: نیروگاه ها علاوه بر تولید انواع گازهای سمی مقدار قابل توجهی گوگرد نیز وارد هوا می کنند.
 
صادقیان با اشاره به تصویب گازسوز شدن این دو نیروگاه در دولت دهم اظهار کرد: تا کنون اقدام عملی در این راستا انجام نشده است.
 
وی از استاندار اصفهان خواست تا طرح جامع آلودگی هوای شهر اصفهان را که طرح مطالعات اولیه آن از سال 79 آغاز شده را برای تدوین ،تصویب و اجرا پیگیری کند.
 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از اصحاب رسانه نیز خواست تا در راستای کاهش آلودگی هوا و در جهت احقاق حقوق مردم در این راستا تلاش کنند.
 
وی با اشاره به مباحث مربوط به توسعه شهرک صنعتی محمود آباد ، از شهردار اصفهان خواست تا از هرگونه توسعه شهرک صنعتی محمود آباد جلوگیری کند.
 
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از نماینده شهردار اصفهان خواست تا نسبت به تذکراتی که اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان می دهند،بی تفاوت نباشد.
 
علیرضا نصر اصفهانی بر رفع گلوگاه های محلی،مناسب سازی شهر برای فعالیت و زندگی معلولان، توجه ویژه به مناطق محروم، بهبود آسفالت معابر و توسعه گردشگری در غرب اصفهان تاکید کرد.
 
وی همچنین خواستار آموزش به شهروندان برای اصلاح الگوی مصرف آب و برق و سایر منایع طبیعی شد . 
 
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان نیز خواستار حاکم شدن تفکر بسیجی در مدیریت شهری شد و افزود: علمی کار کردن،خالصانه کار کردن،شجاع و ریسک پذیر بودن از ویژگی های یک مدیر بسیجی است.
 
سید کریم داوودی همچنین بر ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده در زمینه جذب گردشگر تاکید کرد.
 
وی به هزینه بالای احداث میدان امام علی(ع) اصفهان اشاره کرد و
 
گفت: باید یک معاونت بهره برداری برای ایجاد یک فضای زنده و پویا در این میدان تشکیل شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مرگ روزانه 9 نفر در ایران بخاطر آلودگی هوا

  • برای مطلب مرگ روزانه 9 نفر در ایران بخاطر آلودگی هوا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مرگ روزانه 9 نفر در ایران بخاطر آلودگی هوا وارد نمائید

نظر شما درباره مرگ روزانه 9 نفر در ایران بخاطر آلودگی هوا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه