تیم ملی والیبال در سکوی چهارم برترینهای والیبال دنیا

تیم ملی والیبال در سکوی چهارم برترینهای والیبال دنیا

با غلبه آسان بر ژاپن در روز آخر مسابقات والیبال جام بین قاره ای اتفاق افتاد

ملی پوشان کشورمان سه ست این مسابقه را با امتیازات 25 بر 17، 25 بر 18 و 25 بر 14 به سود خود رقم زدند.
 
خولیو ولاسکو در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، آرمین تشکری، عادل غلامی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و ناصر رحیمی پناه به میدان فرستاد.
 
علیرضا مباشری، رحمان داودی، مهدی مهدوی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.
 
این هشتیم رویارویی تیم های ایران و ژاپن پس از بازی های آسیایی 2010 گوانگجو بود که تمام این مسابقات با پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان رسیده است.
 
تیم ملی کشورمان با این پیروزی 7 امتیازی شد و در رده چهارم جام بین قاره ای قرار گرفت و جایزه 70 هزار دلاری را از آن خود کرد.
 
جدول رده بندی این مسابقات در پایان رقابت ها به این ترتیب شد:
 
1- برزیل 12 امتیاز
 
2- روسیه 11 امتیاز
 
3- ایتالیا 9 امتیاز
 
4- ایران 7 امتیاز
 
5- آمریکا 6 امتیاز
 
6- ژاپن بدون امتیاز
 
تیم ملی کشورمان در این رقابت ها به نتایج زیر دست یافت:
 
ایران 1 – برزیل 3
 
ایران 3 – ایتالیا 2
 
ایران صفر – روسیه 3
 
ایران 3 – آمریکا 2
 
ایران 3 – ژاپن صفر 
 
** ست نخست (ایران 25 – ژاپن 17)
 
حمزه زرینی که با عملکرد درخشان خود در ست های چهارم و پنجم مسابقه با آمریکا زمینه پیروزی ایران را فراهم کرده بود، در این مسابقه هم با حضور در ترکیب اصلی ایران درخشان ظاهر شد. سرویس های خوب بازیکنان ایران دریافت عقب زمین ژاپنی ها را در این ست با مشکلات زیادی روبرو کرد. آرمین تشکری که به دلیل مصدومیت محمد موسوی به ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان راه یافته بود با سرویس های پرشی موجی خود 3 امتیاز مستقیم به دست آورد. دریافت های ضعیف ژاپنی ها باعث شد شیگیرو کوندو پاسور این تیم نتواند به خوبی مهاجمین خود را تغذیه کند و مدافعین روی تور ایران هم با عملکرد خوب خود خط حمله حریف را کنترل کردند. گری ساتو سرمربی ژاپن تلاش کرد با درخواست وقت استراحت و ایجاد تغییرات متعدد در بازیکنان، روند افزایش فاصله امتیازی دو تیم را متوقف کند اما در نهایت کسب یک امتیاز سرویس توسط سعید معروف ایران را به پیروزی 25 بر 17 در ست نخست رساند.
 
** ست دوم (ایران 25 – ژاپن 18)
 
بازیکنان ایران در این ست هم سرویس های خوبی می زدند و با دریافت های موفق خود توپ را در شرایط مناسبی در اختیار سعید معروف و مهدی مهدوی دو پاسور کشورمان قرار می دادند تا آنها بتوانند از برنامه های متنوع در خط حمله بهره ببرند. حمزه زرینی در این ست هم با عملکرد درخشان خود به خصوص در زدن اسپک های کنار آنتن نقش پررنگی در پیروزی ایران داشت. ملی پوشان کشورمان در این مسابقه به خوبی کونیهیرو شیمیزو که زمانی یکی از بهترین های آسیا در پست پشت خط زن بود را کنترل کردند و این بازیکن نتوانست امتیازات زیادی به دست بیاورد. رحمان داودی و مهدی مهدوی دو بازیکنی بودند که در این ست برای چند امتیاز به جای سعید معروف و شهرام محمودی به میدان رفتند. در نهایت ست دوم هم با نتیجه 25 بر 18 به سود ایران به پایان رسید.
 
** ست سوم (ایران 25 – ژاپن 14)
 
ژاپنی ها این ست را بهتر از دو ست قبل آغاز کردند و در چند امتیاز ابتدایی هم به صورت پایاپای با ایران پیش آمدند اما این تیم به هیچ وجه توان برابری با ایران را نداشت و در ادامه مسابقه بازهم ایران با فاصله زیاد از حریف پیش افتاد. در این ست آرمین تشکری و فرهاد قائمی در دفاع روی تو رو زدن اسپک عملکرد بسیار خوبی داشتند. در نهایت تیم ملی کشورمان ست سوم را هم با نتیجه 25 بر 14 به پیروزی رسید.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تیم ملی والیبال در سکوی چهارم برترینهای والیبال دنیا

  • برای مطلب تیم ملی والیبال در سکوی چهارم برترینهای والیبال دنیا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تیم ملی والیبال در سکوی چهارم برترینهای والیبال دنیا وارد نمائید

نظر شما درباره تیم ملی والیبال در سکوی چهارم برترینهای والیبال دنیا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه