برگزاری کنفرانس هسته ای در اصفهان

برگزاری کنفرانس هسته ای در اصفهان

این کنفرانس با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار میگردد

 این کنفرانس با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و سازمان انرژی اتمی ایران در سایت هسته ای (UCF) اصفهان برگزار خواهد شد.
 
این کنفرانس با هدف ارتقاء و توسعه سطح پژوهشی چرخه سوخت هسته ای کشور، بهره مندی از یافته های جدید محققان این رشته و برقراری ارتباط میان اساتید و صاحبنظران دانشگاهی با مدیران و کارشناسان صنعت چرخه سوخت هسته ای کشور برگزار می شود.
 
محورهای کنفرانس شامل اکتشاف، استخراج و کانه آرایی عناصر کاربردی در صنعت هسته ای، فرآوری و تبدیل اورانیوم، توریوم و مواد غیر هسته ای مرتبط، ساخت سوخت، غلاف و مجتمع سوخت هسته ای، مدیریت پسمانهای پرتوزا و جداسازی و غنی سازی ایزوتوپی است.
 
کاربرد فناوری های نانو در چرخه سوخت هسته ای، بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پایش پرتوی در تجهیزات هسته ای، مواد و متالوژی هسته ای و راهبردها و سیاستهای کلان در چرخه سوخت هسته ای از دیگر محورهای این کنفرانس است.
 
رییس دانشکده علوم و فناوری های نوین دانشگاه اصفهان درباره این کنفرانس به ایرنا گفت: تشخیص و تعیین پروژه های پژوهشی مورد نیاز کشور درباره چرخه سوخت هسته ای از ضرورتهای برگزاری این رویداد علمی است.
 
ˈˈمحمدرضا عبدیˈ با اشاره به اهمیت رابطه دانشگاه با صنعت در زمینه انرژی هسته ای افزود: در این کنفرانس ظرفیتهای این دو بخش نیز بمنظور برقراری ارتباط بهتر و بیشتر شناسایی و سنجیده می شود.
 
وی یکی از راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشگاه ها را اجرای پژوهش های ماموریت محور توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی عنوان و اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنفرانس تخصصی، شناسایی پژوهش های کاربردی در محورهای تعیین شده است.
 
وی با اشاره به رشته های مرتبط با انرژی هسته ای در دانشکده علوم و فناوری های نوین دانشگاه اصفهان گفت: در این دانشکده رشته مهندسی هسته ای در چهار گرایش راکتور، کاربرد پرتوها، گداخت و پرتو پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری کنفرانس هسته ای در اصفهان

  • برای مطلب برگزاری کنفرانس هسته ای در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برگزاری کنفرانس هسته ای در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره برگزاری کنفرانس هسته ای در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه