اعلام غیر استاندارد بودن برخی برنجهای وارداتی و ایرانی

اعلام غیر استاندارد بودن برخی برنجهای وارداتی و ایرانی

اداره استاندارد اصفهان اعلام کرد

برنج های وارداتی با نام های تجاری ˈپاپانور ˈاز کشور هند و ˈزیتونˈ از کشور پاکستان غیراستاندارد است و هرگونه عرضه و توزیع آن ها ممنوع است.
روابط عمومی اداره کل استاندارد استان اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: محصولات وارداتی برنج غیراستاندارد با عناوین فوق از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده و توسط عده ای سود جو در مراکز عرضه کالا و ارزاق عمومی مردم توزیع شده است.
 
بنا به این گزارش، پس از مشاهده و انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو، غیر استاندارد بودن این برنج ها محرز شده و بنابراین مطابق اعلام سازمان ملی استاندارد ایران ضمن ممنوعیت هرگونه واردات این محصولات به داخل کشور توزیع، تمرکز، عرضه و اقدام به فروش آنها غیرقانونی و تخلف محسوب می شود. 
 
مدیرکل استاندارد استان اصفهان دراین باره گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، برنج هایی با عناوین تجارتی ˈپاپانورˈ، ˈزیتونˈ ، ˈستایشˈ ، ˈصدری هاشمی آستانه اشرفیهˈ ، ˈطارم محلی معطر فریدونکنارˈ ، ˈآویلاˈ و ˈسیاه دم هاشمی دودیˈ در فاکتورهای همچون میزان سرب، میزان کادمیوم، میزان آرسنیک و میزان آفلاتوکسین مجاز در این محصولات، با استانداردها انطباق ندارد.
 
ˈشفیعیˈ با اشاره به اینکه این موارد غیراستاندارد است، افزود: به مردم و مصرف کنندگان توصیه می شود از خرید و مصرف برنج های اعلام شده خودداری کنند.
 
به گفته وی، بازرسان اداره کل استاندارد موظف شده اند که با دقت نظر لازم و اعمال کنترل و نظارت در مراکز عرضه و توزیع، در صورت مشاهده برنج های مذکور بلافاصله اقدام به جمع آوری و توقیف آنها می کنند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اعلام غیر استاندارد بودن برخی برنجهای وارداتی و ایرانی

  • برای مطلب اعلام غیر استاندارد بودن برخی برنجهای وارداتی و ایرانی نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اعلام غیر استاندارد بودن برخی برنجهای وارداتی و ایرانی وارد نمائید

نظر شما درباره اعلام غیر استاندارد بودن برخی برنجهای وارداتی و ایرانی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه