وضعیت هوای اصفهان در حال ناسالم و هشدار

وضعیت هوای اصفهان در حال ناسالم و هشدار

کودکان و بیماران ریوی و قلبی و افراد مسن از خانه بیرون نروند

 براساس نمودار ایستگاه های مراقبت دائم وضعیت کیفی هوای اصفهان که بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد شاخص آلودگی هوای اصفهان در ساعت 12 روز دوشنبه چهارم آذر عدد 120(AQI) را نشان می دهد. 
 
میانگین شاخص آلودگی هوا از مجموع گزارش ایستگاه های مراقبت دائم در خیابان رودکی، میدان آزادی، چهار باغ خواجو، بزرگراه خرازی و میدان امام حسین(ع) کسب شده است. 
 
وضعیت کیفی هوا براساس میزان آلودگی هوا (AQI) به شش سطح شامل پاک (0 تا 50)، سالم (51 تا 100)، ناسالم (101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناک (201 تا 300) و بحرانی (بالاتر از 300) سنجیده می شود. 
 
شاخص آلودگی هوا (AQI )معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشد را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در شش سطح فوق نمایش می دهد. 
 
همچنین در دو روز گذشته شاخص آلودگی هوا در شهر اصفهان به ترتیب 111 و 104 (AQI ) بوده که حاکی از شرایط ناسالم هوای این کلان شهر است.
 
در یک روز در ماه آبان شاخص آلودگی هوا به 164 (AQI ) رسید که حاکی از شرایط بسیار ناسالم بود و در عین حال در همان ماه در برخی روزها هوای اصفهان در شرایط ناسالم قرار داشت. 
 
اداره امور آزمایشگاههای محیط زیست استان اصفهان پیش از این، دلیل ناسالم بودن هوای اصفهان را در آبان، پراکنده شدن ذرات بیش از حد در جو و عامل آن را ترافیک و تردد بیش از حد خودروها اعلام کرده بود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره وضعیت هوای اصفهان در حال ناسالم و هشدار

  • برای مطلب وضعیت هوای اصفهان در حال ناسالم و هشدار نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد وضعیت هوای اصفهان در حال ناسالم و هشدار وارد نمائید

نظر شما درباره وضعیت هوای اصفهان در حال ناسالم و هشدار

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه