آلودگی هوای اصفهان تا آخر هفته ادامه دارد

آلودگی هوای اصفهان تا آخر هفته ادامه دارد

بدلیل عدم جابجایی هوا و شرایط پایدار جوی

ˈبابک صادقیانˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان از روز گذشته تا پایان هفته جاری، شرایط ناسالمی هوا به دلیل سامانه پرفشار، ساکن، سرد و بدون رطوبت در منطقه ادامه دارد.
 
وی اظهار کرد: بین ساعات چهار تا شش صبح امروز میانگین شاخص آلودگی هوا AQI در ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اصفهان به عدد 234 رسید که حاکی از شرایط خطرناک هوای اصفهان بود.
 
این کارشناس افزود: با گرم شدن هوا تا این لحظه میانگین شاخص آلودگی هوا به عدد 169 رسیده است که حاکی از شرایط بسیار ناسالم هواست.
 
صادقیان یادآور شد: بیشترین آلودگی مربوط به بزرگراه خرازی است که ترافیک و تردد بیش از حد خودروها میزان آلاینده را افزایش می دهد. 
 
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط فوق و هماهنگی با مرکز بهداشت، هواشناسی و مدیریت بحران استان، تا ظهر امروز جلسه ای به منظور تصمیم گیری برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گرفته می شود.
 
به گزارش ایرنا، این در حالیست که در 19 آبان نیز به دلیل شرایط بسیار ناسالم هوای اصفهان کمیته اضطراری آلودگی هوا در استانداری تشکیل شد ولی در مورد نتایج این جلسه هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفت و خبری منتشر نشد.
 
وضعیت کیفی هوا براساس میزان الودگی هوا (AQI) به شش سطح شامل پاک (0 تا 50)، سالم (51 تا 100)، ناسالم (101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناک (201 تا 300) و بحرانی (بالاتر از 300) سنجیده می شود. 
 
شاخص آلودگی هوا (AQI )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشد را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در شش سطح فوق نمایش می دهد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آلودگی هوای اصفهان تا آخر هفته ادامه دارد

  • برای مطلب آلودگی هوای اصفهان تا آخر هفته ادامه دارد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آلودگی هوای اصفهان تا آخر هفته ادامه دارد وارد نمائید

نظر شما درباره آلودگی هوای اصفهان تا آخر هفته ادامه دارد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه