اعتیاد به قلیان 10 برابر تریاک است

اعتیاد به قلیان 10 برابر تریاک است

کشیدن 30 دقیقه قلیان معادل 80 تا 100 نخ سیگار است

به گزارش ایرنا، ˈمنصور شیریˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک وعده قلیان کشیدن به مدت 30 دقیقه معادل با مصرف 80 تا 100 نخ سیگار است.
 
وی با اشاره به اینکه 70 ماده سرطان زا در تنباکوی قلیان وجود دارد اظهار کرد: قلیان های میوه ای نسبت به دیگر تنباکوها، سردرد کمتری به همراه دارد اما مواد سرطان زا موجود در آن بیشتر است.
 
وی با بیان اینکه ذغال استفاده شده در قلیان نیز مضر و منشا گاز منوکسید کربن یا همان قاتل خاموش است تصریح کرد: سرب موجود در قلیان نسبت به سیگار 100 برابر و نیکوتین آن سه برابر است.
 
این پزشک تاکید کرد: قلیان کشیدن از موی سر تا پوست بدن تاثیر می گذارد و منجر به پیری پوست، تاری عدسی چشم، آسیب عروق کلیوی، سرطان ریه و سرطان کلیه می شود.
 
وی تاکید کرد: مطالعات جهانی نشان می دهد که 90 درصد افراد مبتلا به سرطان ریه سابقه استعمال دخانیات دارند.
 
مدیر آموزش سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تحقیقاتی که در زمینه استعمال قلیان در شهر اصفهان داشته است گفت: امکان کشیدن قلیان با هر سلیقه ای در این شهر وجود دارد.
 
وی با اشاره به چایخانه های فعال در سطح شهر و جاده های اطراف شهر اصفهان افزود: هر قلیان آماده حدود سه تا چهار هزار ریال هزینه دربردارد در حالیکه از مشتریان بین 25 تا 300 هزار ریال گرفته می شود.
 
شیری با اشاره به اینکه بیشتر تنباکوهای موجود در بازار در کارگاههای غیر مجاز تهیه می شود اظهار کرد: در شش ماه گذشته 15 کارگاه غیر مجاز که تنباکوی میوه ای در اصفهان تولید می کردند، کشف شده است.
 
به گفته وی در این کارگاهها از بدترین نوع تنباکو و ضایعات آن و انواع رنگها و اسانس های شیمیایی در شرایط غیر بهداشتی برای تولید تنباکوی میوه ای استفاده می شود و فقط بسته بندی آنها شیک و با جعبه های جعلی شرکتهای خارجی بود.
 
وی تاکید کرد: برای ایجاد نشاط در جامعه باید تفریحات سالم جایگزین قلیان کشیدن شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اعتیاد به قلیان 10 برابر تریاک است

  • برای مطلب اعتیاد به قلیان 10 برابر تریاک است نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اعتیاد به قلیان 10 برابر تریاک است وارد نمائید

نظر شما درباره اعتیاد به قلیان 10 برابر تریاک است

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه