نیاز به حمایت انتشارات دانشگاه

نیاز به حمایت انتشارات دانشگاه

انتشارات دانشگاه ها نیازمند حمایت در زمینه تامین کاغذ و خرید تجهیزات چاپی مورد نیاز خود هستند.

ˈحجت الله یزدان پناهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت کاغذ و تجهیزات و دستگاههای چاپ در یک سال گذشته افزایش زیادی یافت و این کار هزینه های سنگینی را به انتشارات دانشگاهها تحمیل کرد.
 
وی با اشاره به اینکه انتشارات دانشگاهها مخاطب خاص دارند و کار آنها انتفاعی نیست اظهار کرد: انتشارات دانشگاهها مانند بنگاه اقتصادی نیستند بلکه هدف اصلی آنها نشر علم است.
 
وی با بیان اینکه بیشتر کاغذهای مورد نیاز ما وارداتی است و نیازمند حمایتهای ارزی در خرید آنها هستیم افزود: تجهیز انتشارات دانشگاهها به دستگاهها و تجهیزات به روز و مدرن از دیگر نیازهای آنها است.
 
وی با اشاره به فعالیت انتشارات دانشگاه اصفهان در 50 سال گذشته تا کنون بیان کرد: این اداره به انتشار کتب درسی و کمک درسی و نشریات علمی و پژوهشی می پردازد.
 
یزدان پناه افزود: دانشگاه اصفهان اکنون دارای 35 عنوان مجله علمی پژوهشی و سه عنوان مجله علمی ترویجی است .
 
وی تصریح کرد: این دانشگاه رتبه سوم را در بین همه دانشگاه ها و موسسات علمی کشور در زمینه نشریات علمی و در زمینه انتشار کتب دانشگاهی در میان 10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط 20 عنوان کتاب به صورت چاپ اول و جدید و هفت عنوان کتاب به صورت تجدید چاپ در دانشگاه اصفهان منتشر می شود، گفت: کتابهای جدید حدود یکهزار تیراژ و کتابهای تجدید چاپ شده حدود دو تا سه هزار تیراژ دارند.
 
یزدان پناه بیان کرد: هزینه کامل چاپ کتب درسی و 50 درصد هزینه چاپ کتب کمک درسی بر عهده دانشگاه است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره نیاز به حمایت انتشارات دانشگاه

  • برای مطلب نیاز به حمایت انتشارات دانشگاه نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد نیاز به حمایت انتشارات دانشگاه وارد نمائید

نظر شما درباره نیاز به حمایت انتشارات دانشگاه

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه