هشدار هواشناسی اصفهان درباره آلودگی هوا

هشدار هواشناسی اصفهان درباره آلودگی هوا

اخطاریه شماره هفت به منزله بحران آلودگی هوا صادر شد

به گزارش ایرنا، ˈنوید حاج باباییˈ روز چهارشنبه در قالب اخطاریه شماره هفت به ˈمنصور شیشه فروشˈ مدیرکل بحران استان اصفهان به اطلاعیه شماره 54 از مرکز پیش بینی هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: تداوم پایداری هوا و بالا بودن پتانسیل آلودگی هوا و غلظت آلاینده های جوی موجود از عصر سه شنبه تا پایان امروز چهارشنبه همچنان ادامه دارد.
 
وی اظهار کرد: غلظت آلاینده های جوی در شهرکهای صنعتی و مناطق پرجمعیت استان همچنان در سطح بالایی بوده و روند افزایشی خواهد داشت.
 
روز گذشته نیز ˈبابک صادقیانˈ رییس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان نیز به خبرنگار ایرنا گفته بود: شرایط ناسالم هوای اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد. 
 
قرار بود که با توجه به شرایط ناسالمی هوا و هماهنگی با مرکز بهداشت، هواشناسی و مدیریت بحران استان، تا ظهر روز گذشته برای روزهای آخر هفته تصمیم گیری شود که تا این زمان تصمیم خاصی اخذ نشده است.
 
امروز میانگین شاخص آلودگی هوا به عدد 193رسیده است که حاکی از شرایط بسیار ناسالم جوی است.
 
وضعیت کیفی هوا براساس میزان آلودگی هوا (AQI) به شش سطح شامل پاک (0 تا 50)، سالم (51 تا 100)، ناسالم (101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناک (201 تا 300) و بحرانی (بالاتر از 300) سنجیده می شود. 
 
شاخص آلودگی هوا (AQI )معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشد را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در شش سطح فوق نمایش می دهد. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره هشدار هواشناسی اصفهان درباره آلودگی هوا

  • برای مطلب هشدار هواشناسی اصفهان درباره آلودگی هوا نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد هشدار هواشناسی اصفهان درباره آلودگی هوا وارد نمائید

نظر شما درباره هشدار هواشناسی اصفهان درباره آلودگی هوا

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه