برررسی کارشناسی راه اندازی قطار سریع اصفهان-تهران

برررسی کارشناسی راه اندازی قطار سریع اصفهان-تهران

راه اندازی قطار سریع مسیر تهران اصفهان پس از حادثه های ناگوار اتوبوس های این مسیر دوباره در حال بررسی است

ˈحسن ماسوریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قطار اصفهان به تهران به دلیل کیفیت بسیار پایین حدود سه ماه پیش از خطوط راه آهن این استان حذف شد و از آن زمان تاکنون مسافران از خط شیراز به تهران استفاده می کنند.
 
مدیرکل راه آهن استان اصفهان اظهار کرد:راه اندازی قطار ˈترن ستˈ به دلیل کیفیت بالا جایگزین بسیار خوبی برای این قطار است .
 
ماسوری اظهار کرد: مدیرعامل قبلی راه آهن تعهد کرده بود که قطار ترن ست را هرچه سریعتر وارد خط راه آهن اصفهان کند اما این امر محقق نشد.
 
وی با اشاره به اینکه بحث راه اندازی این قطار با تغییر مدیرعامل هم اکنون در حالی بررسی کارشناسی است، ادامه داد: مسوولان راه آهن جمهوری اسلامی معتقدند خط اصفهان به دلیل داشتن سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نمی تواند جوابگوی قطار ترن ست باشد.
 
ماسوری با بیان اینکه سرعت این قطار 160 کیلومتر بر ساعت است، افزود: در صورت جایگزین نشدن قطار ترن ست برای خط اصفهان به تهران، قطار خواب شب با کیفیت بالا جایگزین خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه راه آهن اصفهان دارای ظرفیت های بالقوه بسیاری در بخش های صنعتی و ترانزیتی است، افزود: در صدد راه اندازی طرح دو خطه بافق-میبد- زرین شهر هستیم که به پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
 
وی با بیان اینکه ورود بخش خصوصی برای راه اندازی این طرح لازم است، اضافه کرد: سرمایه این طرح از طریق درآمد بار ترافیکی، 100 درصد بازگردانده می شود و توجیه اقتصادی بسیار زیادی دارد.
 
ماسوری مزایای اجرای این طرح را کاهش سوانح جاده ای، کاهش آلودگی هوا، افزایش درآمد سرانه ملی و صرفه جویی در بخش انرژی بیان کرد.
 
وی با بیان اینکه اکنون در حال بازسازی سکوها و ایستگاههای راه آهن اصفهان به صورت تاریخی برای حفظ جایگاه این استان هستیم، ادامه داد: سکوها و ایستگاههای راه آهن اصفهان به دلیل قدمت بالا بسیار فرسوده شده بود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برررسی کارشناسی راه اندازی قطار سریع اصفهان-تهران

  • برای مطلب برررسی کارشناسی راه اندازی قطار سریع اصفهان-تهران نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد برررسی کارشناسی راه اندازی قطار سریع اصفهان-تهران وارد نمائید

نظر شما درباره برررسی کارشناسی راه اندازی قطار سریع اصفهان-تهران

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه