آلودگی هوا باعث نازایی میشود

آلودگی هوا باعث نازایی میشود

مدیر مرکز بهداشت شماره 1 اصفهان اعلام کرد

ˈحمید ترک زادهˈ روز یکشنبه اظهارکرد: آلودگی هوا، بیماری های قلبی و ریوی در سالمندان، سقط جنین و میزان ناباروری در جوانان را افزایش می دهد.
 
وی افزود: آلودگی هوا همچنین عوارض ناشناخته دیگری را همراه دارد که منجر به تحمیل هزینه های سر سام آور برای خانواده ها می شود.
 
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، تشکیل یک کارگروه ویژه و خبره با ضمانت اجرایی متشکل از کلیه دستگاه های اجرایی به همراه قوه قضائیه و صدا و سیما با هدف فعالیت برای کاهش پدیده آلودگی هوا در اصفهان را ضروری دانست.
 
این مسوول بهداشتی، خشکی زاینده رود را از عوامل افزایش ریزگردها در هوای اصفهان دانست و تصریح کرد: در سال های اخیر کمتر به این موضوع حیاتی توجه شده است.
 
ترک زاده افزود: در صورت تداوم خشکی زاینده رود و ادامه این روند همچنین بی توجهی به افزایش آلودگی هوای اصفهان، خسارت زیادی به بخش سلامت این استان وارد خواهد شد.
 
وی، آلودگی هوا را یکی از مشکلات اصلی کشورهای صنعتی و درحال توسعه دانست و اظهار کرد: این مساله که سلامت کلیه اقشار جامعه را در سنین مختلف مورد تهدید قرار می دهد، در کلانشهرها از جمله اصفهان به صورت یک مشکل حاد و بغرنج بویژه در فصل سرما ظاهر می شود. 
 
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان بیان کرد: آلودگی هوا نه تنها بر سلامت انسان ها بلکه بر گیاهان و حیوانات، اشیاء، ساختمان ها و محیط زیست نیز اثرات نامطلوب دارد.
 
وی تصریح کرد: آلودگی هوا همه بخش های جامعه اعم از اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تحت تاثیر قرار می دهد و همانطور که شاهدیم هر ساله بر شدت این آلودگی افزوده می شود.
 
ترک زاده با اشاره به موقعیت خاص اصفهان و احاطه شدن این شهر توسط صنایع مختلف، اظهار کرد: وجود صنایع مختلف آلاینده و نیروگاه هایی که از سوخت مازوت استفاده می کنند از عوامل افزایش آلودگی هوای اصفهان هستند.
 
ترک زاده، تردد بیش از حد خودروها در سطح شهر اصفهان را یکی دیگر از عوامل افزایش آلودگی این شهر بیان کرد و گفت: لازم است اقدامات لازم برای کاهش تردد خودروها در سطح شهر اصفهان انجام شود.
 
وی با بیان اینکهˈ برای حفظ محیط زیست نیازمند همکاری مردم و مسوولان هستیمˈ افزود: برای حل این مشکل نیاز است تا کلیه دستگاههای اجرائی خود را مکلف به همکاری همه جانبه کنند.
 
مدیر مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با اشاره به اینکه اجرای قانون و دستورالعمل های موجود و عدم نگاه یک سویه به منافع کوتاه مدت می تواند در میان مدت، بار آلودگی هوا را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد، خواهان مسوولیت پذیری آحاد جامعه در مقابله با این پدیده شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آلودگی هوا باعث نازایی میشود

  • برای مطلب آلودگی هوا باعث نازایی میشود نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آلودگی هوا باعث نازایی میشود وارد نمائید

نظر شما درباره آلودگی هوا باعث نازایی میشود

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه