اصفهان در منطقه پرخطر ایدز قرار ندارد

اصفهان در منطقه پرخطر ایدز قرار ندارد

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت اصفهان خبر داد

به گزارش ایرنا، ˈرضا فدایی ˈروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، بدون اشاره به رتبه اصفهان در زمینه ابتلا به ایدز در مقایسه با سایر استانها افزود: از روی آمار ایدز می توان برنامه ریزی کرد که چه کارهایی باید انجام دهیم اما اینکه برای مشخص کردن نقاط آلودگی در کشور مدنظر قرار گیرد، صحیح نیست.
 
وی توضیح داد: به عنوان مثال بسیاری از زندانیان زندان اصفهان از نقاط مختلف کشور هستند اما جزو آمار این استان به شمار می آیند.
 
وی با تاکید بر اینکه آگاهی عمومی در جامعه نسبت به ایدز پایین است افزود: دارندگان رفتارهای پرخطر باید مطلع شوند که این کارها چقدر پرهزینه و خطرساز است.
 
وی به مطالعه ای در سال 88 اشاره کرد و افزود: در این مطالعه مشخص شد که فقط 16 درصد جوانان اطلاعات کاملی درباره ایدز دارند.
 
وی آموزش مهارت زندگی بخصوص مهارت نه گفتن را در این زمینه بسیار مهم دانست و گفت: فرهنگ اسلامی نیز زمینه مستعدی برای این آموزشها دارد.
 
فدایی یکی دیگر از بسترهای مورد نیاز برای کنترل و کاهش ابتلا به ایدز را دسترسی آسان به اطلاعات و امکانات دانست و اظهار کرد: کشورهای خارجی موفق در کنترل ایدز بیشتر در همین راستا و اطلاع رسانی کار کرده اند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره لزوم آزمایش ایدز قبل از ازدواج گفت: آزمایش اچ آی وی جزو برنامه های قبل از ازدواج قرار ندارد زیرا هنوز میزان شیوع آن در جامعه چندان بالا نیست.
 
این کارشناس، شیوع ایدز در ایران را کمتر از یک درصد جامعه دانست.
 
مسئول باشگاه «مثبت» اصفهان نیز در این نشست با اشاره به برنامه های حمایتی این باشگاه از مبتلایان به ایدز و خانواده آنها گفت: این مرکز غیردولتی از پنج سال گذشته تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دفتر یونسکو سازمان ملل آغاز به کار کرده است.
 
فاطمه رضایی با اشاره به اینکه این باشگاه دارای 230 عضو است افزود: 120 نفر از این افراد مبتلا به اچ آی وی و مابقی همسران، فرزندان و افراد متاثر از آنها هستند.
 
وی هدف اصلی فعالیت این باشگاه را ارتقای کیفی زندگی افراد مبتلا به ایدز و خانواده آنها دانست و اظهار کرد: این افراد می توانند مانند مردم عادی ازدواج کنند و حتی بچه دار شوند.
 
رضایی با اشاره به اینکه تا کنون 10 کودک سالم از مادران مبتلا به ایدز در اصفهان به دنیا آمده اند گفت: این مادران از ماه سوم بارداری تحت مراقبت قرار گرفته و امروز دارای فرزند سالم هستند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اصفهان در منطقه پرخطر ایدز قرار ندارد

  • برای مطلب اصفهان در منطقه پرخطر ایدز قرار ندارد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اصفهان در منطقه پرخطر ایدز قرار ندارد وارد نمائید

نظر شما درباره اصفهان در منطقه پرخطر ایدز قرار ندارد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه