آغاز عملیات مرحله دوم مرمت مصلای عتیق نایین

آغاز عملیات مرحله دوم مرمت مصلای عتیق نایین

مرمت این مصلا با اعتباری بالغ بر 120میلیون ریال به منظور استحکام بخشی دیوارهای ضلع شمالی، بازسازی و مرمت تاق و سردر اصلی در حال اجرا است

ˈمحمود مدنیانˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرمت این مصلا با اعتباری بالغ بر 120میلیون ریال به منظور استحکام بخشی دیوارهای ضلع شمالی، بازسازی و مرمت تاق و سردر اصلی در حال اجرا است.
 
وی افزود: اجرای کاهگل کاری دیوارها و بدنه فرسوده و فروریخته این مکان تاریخی هم از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که پس از پایان مرمت این مصلا، اجرای کتابخانه نایین در زمین مجاور این بنای تاریخی که به تایید مقامات ذیربط رسیده باکاربری فرهنگی مکمل این مجموعه شود.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین تصریح کرد: بنای تاریخی مصلای عتیق نایین به دوران ایلخانی با قدمتی 700 ساله در خیابان شهرداری واقع است. 
 
وی ادامه داد: بنای مصلای عتیق به عنوان آرامگاه عرفای دوره مذکور از بخش های مختلفی از جمله گنبد دو پوش، ایوان، صحن، حیاط و تاق نماهای اطراف صحن و سردر اصلی تشکیل شده است.
 
مدنیان تاکید کرد: بدلیل متروکه شدن این بنا و فرسایش شدید در طول تاریخ، قسمت هایی از تاق نماها، سقف ایوانها و سردر اصلی ورودی این بنا تخریب و فرو ریخته است.
 
وی اظهارکرد: بدلیل احداث ساختمانهای با ارتفاع بلند در مجاورت این مصلا در سالهای گذشته، بنای آن محو و متروکه شده بود که پس از آزاد سازی حریم آن، این اداره تصمیم به مرمت و احیای آن گرفت.
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آغاز عملیات مرحله دوم مرمت مصلای عتیق نایین

  • برای مطلب آغاز عملیات مرحله دوم مرمت مصلای عتیق نایین نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آغاز عملیات مرحله دوم مرمت مصلای عتیق نایین وارد نمائید

نظر شما درباره آغاز عملیات مرحله دوم مرمت مصلای عتیق نایین

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه