کاهش آلاینده ها در شهر اصفهان در پی وزش باد

کاهش آلاینده ها در شهر اصفهان در پی وزش باد

همزمان با وزش باد از ساعات ابتدایی روز چهارشنبه آلاینده ها از منطقه خارج شدند و در شرایط سالم قرار داریم

ˈبابک صادقیانˈبه خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس نمودار ایستگاه های مراقبت دائم وضعیت کیفی هوای اصفهان شاخص آلودگی هوای اصفهان تا این لحظه عدد 62 (AQI) را نشان می دهد. 
 
وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی در روزهای آتی باید منتظر وزش باد، افت دما و بارش در برخی مناطق اطراف شهرستان اصفهان باشیم که تاثیر بسیاری در کاهش آلاینده ها دارد.
 
روز گذشته براساس نمودار ایستگاه های مراقبت دائم وضعیت کیفی هوای اصفهان شاخص آلودگی هوای اصفهان به عدد 217(AQI) و خطرناک بودن هوای اصفهان رسید.
 
وضعیت کیفی هوا براساس میزان آلودگی هوا (AQI) به شش سطح شامل پاک (0 تا 50)، سالم (51 تا 100)، ناسالم (101 تا 150)، بسیار ناسالم(151 تا 200)، خطرناک (201 تا 300) و بحرانی (بالاتر از 300) سنجیده می شود. 
 
شاخص آلودگی هوا (AQI )معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشد را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در شش سطح فوق نمایش می دهد. 
 
کارشناس پیش بینی هواشناسی اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بررسی آخرین نقشه ها بیانگر گذر تدریجی امواج ناپایدار از استان تا اوایل هفته آینده است.
 
ˈلیلا امینیˈ ادامه داد: بر این اساس انتظار افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید و بارش بویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب می رود.
 
کارشناس پیش بینی هواشناسی اصفهان گفت: کمینه دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده دو تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد. 
 
وی افزود: حداکثر دمای شهر اصفهان در 24 ساعت آینده 21 درجه سانتیگراد و حداقل دما دو درجه سانتیگراد خواهد بود. 
 
وی گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را اصفهان با 21 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را میمه با سه درجه سانتیگراد زیر صفر بیان کرد.
 
وی همچنین به جلسه روز گذشته مدیریت بحران استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این جلسه تصمیماتی نظیر کاهش تولیدات نیروگاهها تا 50 درصد در روزهایی که هوای شهر اصفهان آلوده است و کنترل ترافیک وسائل نقلیه گرفته شد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره کاهش آلاینده ها در شهر اصفهان در پی وزش باد

  • برای مطلب کاهش آلاینده ها در شهر اصفهان در پی وزش باد نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد کاهش آلاینده ها در شهر اصفهان در پی وزش باد وارد نمائید

نظر شما درباره کاهش آلاینده ها در شهر اصفهان در پی وزش باد

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه