مجهز شدن سینما ها به سیستم دیجیتال

مجهز شدن سینما ها به سیستم دیجیتال

یک انقلاب در عرصه سینماداری کشور

ˈسیدمصطفی حسینیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیجیتالی شدن سینماها انقلابی بزرگ در عرصه سینماهای کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه فقط برخی از سینماهای کشور به این سیستم مجهزند، اظهار کرد: این تحول در سینماهای کشور باعث می شود حتی در دورترین و محروم ترین نقاط کشور سینماها فعال شود.
 
وی با بیان اینکه مدیران سینماها برای کپی کردن فیلم ها هزینه های زیادی را صرف می کنند گفت: با مجهز شدن سینماهای کشور به این سیستم مشکل هزینه بالای کپی نیز در سینماها حل می شود.
 
وی تصریح کرد: با این سیستم هزینه بالای کپی با حافظه جانبی ˈFlash Memorˈبه طور چشمگیری کاهش می یابد.
 
وی اظهار کرد: انجمن سینماگران اصفهان برای دیجیتالی شدن سینماهای استان ماه گذشته با رییس سازمان سینمایی کشور کارگروهی تشکیل داند.
 
وی افزود: با دستوری نیز که اخیرا توسط رییس سازمان سینمایی کشور صادر شد قرار شد سینماهای که به سیستم دیجیتال مجهز نیستند از طریق ˈسینما شهرˈ سازمان سینمایی کشور به سیستم دیجیتال مجهز شوند.
 
حسینی تصریح کرد: در استان اصفهان 10سینما اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ،10سینما دربخش خصوصی،هشت سینما توسط حوزه هنری و پنج سینما هم توسط بنیاد شیهد و امور ایثارگران اداره می شود.
 
مدیر امورسینمایی حوزه هنری استان اصفهان خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار سینمای ˈسپاهانˈ وˈسورهˈ حوزه هنری ،ˈساحل ˈبنیادشهید و ˈقدسˈ که به صورت خصوصی اداره می شود به سیستم دیجیتال مجهز هستند.
 
وی با اشاره به پیگیری و توجه دولت تدبیر و امید به حوزه سینماو تجهیزات آن گفت: با این نگاه در سال آینده شاهد تحول عظیمی در عرصه سینمای کشور دربخش تجهیزات سینما و ساخت فیلم خواهیم بود.
 
وی با بیان اینکه سینما یکی از ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است تصریح کرد: باید به این مقوله تاثیرگذار فرهنگی توجه ویژه شود.
 
مدیر سینما سپاهان اصفهان تاثیرساخت فیلم خوب را دراستقبال تماشاگران از سینماها مهم عنوان کرد و افزود: در این زمینه مردم با استقبال و عدم حمایت خود از فیلم ها قضاوت خواهند کرد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره مجهز شدن سینما ها به سیستم دیجیتال

  • برای مطلب مجهز شدن سینما ها به سیستم دیجیتال نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد مجهز شدن سینما ها به سیستم دیجیتال وارد نمائید

نظر شما درباره مجهز شدن سینما ها به سیستم دیجیتال

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه