گزارش همایش نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحی در کاشان

گزارش همایش نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحی در کاشان

بیشتر دردهای عضلانی و اسکلتی ریشه در رفتارهای گذشته افراد در خوابیدن، نشستن، کار و مطالعه کردن دارد

دکترˈیحیی سخنگوییˈ روز جمعه در همایش ˈنقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحیˈ در کانون الزهرا (س) کاشان اظهار داشت: با آگاه کردن مردم می توان ترس از بیماری های اسکلتی و عضلانی را از بین برد و با پیشگیری بموقع این نوع بیماری ها را درمان کرد.
 
این متخصص فیزیوتراپی افزود: بیشتر دردهای عضلانی و اسکلتی ریشه در رفتارهای گذشته افراد در خوابیدن، نشستن، کار و مطالعه کردن دارد.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برای رفع بیماری های عضلانی باید نقش آموزش و آگاه سازی مردم را جدی گرفت تا آنها بتوانند کودکان را از آغاز تولد در راستای تربیت صحیح رفتارهای چگونه زیستن آموزش دهند.
 
وی عادت های بد کودکان در دوران مدارس را یکی از عوامل تشدید بیماری های اسکلتی در بزرگسالی دانست و گفت: درمدارس هیچ راهکار آموزشی یرای آموزش صحیح نشستن روی نیمکت یا مطالعه کردن داده نمی شود و یک دانش آموز در طول تحصیل خود به روش غلط حمل کیف یا نشستن خود ادامه می دهد.
 
به گفته سخنگویی، در کشور دانمارک در پنج سال اول تحصیل 90 درس درباره طرز صحیح نشستن در کتاب های آنها ارائه شده ، ولی در کتاب های تحصیلی تمام مقاطع درسی ایران تنها چند درس محدود در این زمینه گنجانده شده است.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، مهمترین عوامل موثر در بروز مشکلات ساختار بدنی را خستگی، فرهنگ غلط ، عوامل ارثی و مادرزادی و مدگرایی ذکر کرد.
 
وی تاکید کرد: با ورزش های مناسب و فرهنگ سازی در خانواده می توان از بروز ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی بدن جلوگیری کرد.
 
رییس شاخه حرکات اصلاحی انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین گفت: ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی در افراد مسن با انجام حرکات اصلاحی قابل درمان است. 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره گزارش همایش نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحی در کاشان

  • برای مطلب گزارش همایش نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحی در کاشان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد گزارش همایش نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحی در کاشان وارد نمائید

نظر شما درباره گزارش همایش نقش ساختار اسکلتی در سلامت بدن انسان وحرکات اصلاحی در کاشان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه