شرایط سخت کرایه دوچرخه از ایستگاههای دوچرخه اصفهان

شرایط سخت کرایه دوچرخه از ایستگاههای دوچرخه اصفهان

دریافت سفته 5 میلیون ریالی و قبض تلفن و ...به ازای کرایه دوچرخه

راه اندازی ایستگاه های دوچرخه از سوی شهرداری اصفهان در سال 88 در مناطق مختلف این شهر ازجمله خیابانهای چهارباغ عباسی، چهارباغ خواجو و میدان امام (ع) با هدف تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل پاک، کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت انجام شد. 
 
پس از مکانیزه شدن ایستگاه های دوچرخه و امکان تحویل دوچرخه ها از ایستگاه مبدا و تحویل آن به ایستگاه مقصد، استقبال مردم از این طرح بیشتر شد. 
 
کرایه این دوچرخه ها در سالهای گذشته بسیار راحت بود اما اکنون شرایطی برای کرایه این دوچرخه ها اعمال می شود که شبیه شرایط وام گرفتن دربرخی بانک هاست. 
 
اکنون شهروندان و گردشگران اصفهان برای استفاده از این دوچرخه ها و حتی برای یک ساعت باید یک فقره سفته به مبلغ پنج میلیون ریال، قبض تلفن، کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه ارائه و همچنین قرارداد با شرکت متولی این امر منعقد کنند. 
 
رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان سخت شدن شرایط کرایه دوچرخه ها را عدم بازگرداندن برخی از این دوچرخه ها از سوی برخی افراد تحویل گیرنده این دوچرخه بیان کرد. 
 
ˈابوالفضل قربانیˈ روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شورای اسلامی شهر اصفهان برای کاهش این محدودیت ها، طرح کرایه دوچرخه با ارائه کارت ملی از سوی شهروندان را به زودی در شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب خواهد کرد. 
 
مدیر امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در تلاش هستیم تا گزینه ارائه سفته را از این روند حذف کنیم. 
 
ˈعلیرضا صلواتیˈ با اشاره به اینکه این سفته ضمانتی برای بازگرداندن دوچرخه ها به شهرداری است افزود: متاسفانه 15 درصد از دوچرخه های تحویل داده شده به مردم، به شهرداری باز گردانده نشده است. 
 
وی تصریح کرد: در گذشته کارت ملی در ازای تحویل دوچرخه به افراد گرفته و تا زمان تحویل مجدد به عنوان گرو نگهداشته می شد که امروز تنها کپی کارت ملی و شناسنامه از افراد گرفته می شود. 
 
وی افزود: اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه برای تطبیق کپی این مدرک با اصل مدارک شناسایی بوده و سپس اصل مدارک به فرد باز گردانده می شود. 
 
صلواتی دلیل درخواست قبض تلفن را نیز اطمینان از ساکن بودن فرد در شهر اصفهان عنوان کرد. 
 
مدیر امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: اکنون 30 ایستگاه دوچرخه در شهر فعال است که پیش بینی می شود تا پایان سال به 36 ایستگاه برسد. 
 
صلواتی تصریح کرد: اکنون بیش از یکهزار و 200 دوچرخه در این ایستگاه ها وجود دارد که به طور متوسط بیش از 10 هزار نفر از شهروندان در روز از آن استفاده می کنند. 
 
وی سخت گیری های انجام شده در ارائه دوچرخه به شهروندان را در کاهش تقاضا برای دریافت دوچرخه تاثیرگذار دانست. 
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره شرایط سخت کرایه دوچرخه از ایستگاههای دوچرخه اصفهان

  • برای مطلب شرایط سخت کرایه دوچرخه از ایستگاههای دوچرخه اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد شرایط سخت کرایه دوچرخه از ایستگاههای دوچرخه اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره شرایط سخت کرایه دوچرخه از ایستگاههای دوچرخه اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه