آغاز عملیات مترو مبارکه بهارستان

آغاز عملیات مترو مبارکه بهارستان

این عملیات هفته آینده آغاز میشود

ˈناصر نفریˈ شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه مصوبات اجرای این پروژه در جلسه کمیته راهبردی اخذ شده است.
 
وی اظهارکرد: دولت، مجتمع فولاد مبارکه و شهرداری در احداث این پروژه با هم مشارکت خواهند کرد. 
 
شهردار مبارکه با بیان اینکه این پروژه در صورت تامین اعتبار حداکثر در برنامه چهارساله تکمیل خواهد شد، تصریح کرد: ریل گذاری و آزاد سازی از مبارکه تا بهارستان به طول 51 کیلومتر انجام خواهد شد. 
 
وی گفت: از مجموع 51 کیلومتر مسیر احداث مترو مبارکه – بهارستان، آزاد سازی 41 کیلومتر مسیر مجتمع فولاد مبارکه تا این شهر را شهرداری بر عهده دارد و از شهر مجلسی تا فولاد مبارکه به طول 10 کیلومتر بر عهده آن شرکت است. 
 
وی با بیان اینکه مجتمع فولاد مبارکه هزینه آزاد سازی مسیر به میزان 30 میلیارد تومان را تقبل کرده است، افزود: بیش از اینکه احداث مترو به سود شهر مبارکه باشد برای مجتمع فولاد مبارکه مفید است. 
 
نفری با اشاره به اینکه شهرداری مبارکه آزاد سازی مسیر مترو را انجام می دهد و مجتمع فولاد مبارکه ساخت ایستگاه، ریل گذاری و خرید واگن را بر عهده دارد، اظهارکرد: دو ایستگاه در دو نقطه شهر مبارکه و در مجتمع فولاد، زیباشهر، دهسرخ، منطقه صنعتی مبارکه و بهارستان هر کدام یک ایستگاه مترو پیش بینی شده است. 
 
وی تصریح کرد: هزینه کلی اجرای این پروژه شامل آزاد سازی، ریل گذاری، خرید واگن و احداث ایستگاهها در مجموع پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
 
وی با اشاره به چگونگی آزاد سازی مسیر در نظر گرفته شده برای این خط مترو گفت: بالغ بر 75 درصد زمین های واقع شده در مسیر پروژه مترو دارای کاربری کشاورزی و کمتر از 25 درصد دارای کاربری غیرکشاورزی است. 
 
شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای ترافیک مقرر شد که مترو مبارکه - بهارستان به طول 51 کیلومتر و با ایجاد هشت ایستگاه از مجتمع فولاد مبارکه آغاز و تا بهارستان در چهار سال احداث شود. 
 
شهرستان مبارکه با 142 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد. 
 

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره آغاز عملیات مترو مبارکه بهارستان

  • برای مطلب آغاز عملیات مترو مبارکه بهارستان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد آغاز عملیات مترو مبارکه بهارستان وارد نمائید

نظر شما درباره آغاز عملیات مترو مبارکه بهارستان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه