اظهارات استاد مینیاتور در موزه هنرهای معاصر اصفهان

اظهارات استاد مینیاتور در موزه هنرهای معاصر اصفهان

گزارش نشست تخصصی ˈبررسی ساحت معنوی در هنر نگارگریˈ در موزه هنرهای معاصر اصفهان

ˈمحمدعلی رجبی دوانیˈ چهارشنبه شب در نشست تخصصی ˈبررسی ساحت معنوی در هنر نگارگریˈ که در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، افزود: هنر را نباید فدای نان کرد.
 
وی اظهارکرد: برخی افراد برای اینکه از دیگران عقب نمانند به دنبال برپایی نمایشگاه آثار هستند ولی اصل آن است که انسان فکری را در قالب هنری عرضه کند.
 
وی با بیان اینکه عینیت پایین ترین سطح مواجهه با اشیاء است، تصریح کرد: ساحت هنر برای حس های ظاهری نیست بلکه ساحتی مرتبط با حواس و ارتباط با باطن است.
 
وی تاکید کرد: هنرمند از این احساسات می تواند به عالم باطن صعود کند و به حقیقت اشیاء برسد.
 
استاد برجسته نگارگری با اشاره به نقش آداب معنوی در ارائه اثر فاخر هنری، گفت: آداب معنوی در هنرهای سنتی مغفول مانده است.
 
وی افزود: همه به دنبال زیبایی و کمال هستند ولی تعاریف افراد از زیبایی متفاوت است.
 
وی اظهارکرد: انسان ها زیبایی های مختلفی برای خود ساخته اند و بر اساس این پیش فرض ها بسیاری از اشیاء را زیبا و برخی را زشت می دانند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه شاهد تهران با بیان اینکه اگر انسان به خویشتن خویش بازگردد زیبایی حقیقی را خواهد شناخت، تصریح کرد: در سایه این نگاه بسیاری از چیزهایی که ما آن را زیبا می دانستیم زشت و چیزهایی که ما زشت می پنداشتیم، زیبا خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه هرچیزی در این دنیا اعم از زشت و زیبا حق و جلوه صفات الهی است، افزود: بهره گیری از برخی موضوعات برای همه موجودات رضایت الهی را به همراه دارد و بهره گیری از برخی موضوعات دیگر رضایت الهی برای تمام مخلوقات را به همراه ندارد.
 
وی اضافه کرد: به عنوان مثال بهره گرفتن از گوشت خوک برای انسان رضایت الهی را به همراه ندارد و از همین رو انسان از استفاده این گوشت نهی شده است.
 
رجبی با بیان اینکه یک نگار باید اهل فکر و اندیشه باشد، گفت: صرف اینکه من چند تابلو تولید کرده ام یا اینکه چند نمایشگاه برگزار کرده ام برای یک نگارگر کافی نیست.
 
وی با بیان اینکه آداب معنوی در نگارگری به عنوان یک اصل خدشه ناپذیر است، ادامه داد: هر قدر انسان خود را با حقیقت جهان تطبیق کند اثری تاثیرگذارتر خلق خواهد کرد.
 
عضو هیات علمی دنشگاه شاهد تهران گفت: مطالعه در آثار بزرگان، شناخت قدر و فکر بزرگان و بهره گیری از اندیشه های آنها برای یک هنرمند ضروری است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره اظهارات استاد مینیاتور در موزه هنرهای معاصر اصفهان

  • برای مطلب اظهارات استاد مینیاتور در موزه هنرهای معاصر اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد اظهارات استاد مینیاتور در موزه هنرهای معاصر اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره اظهارات استاد مینیاتور در موزه هنرهای معاصر اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه