تعداد پایین ارجاع مقالات علمی در کشور

تعداد پایین ارجاع مقالات علمی  در کشور

مشاور و دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور در اصفهان اعلام کرد

ˈعلی اکبری ساریˈ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: ایران رتبه چهلم دنیا در شمار ارجاع به مقالات یعنی استفاده دیگران از مقالات علمی را داراست.
 
وی رشد علمی کشور را در گرو افزایش شمار مقالات نمایه شده در پایگاه های معتبر دنیا عنوان کرد و افزود: برای رشد علمی انتظار می رود به همان سرعت رشد مقالات از نظر افزایش و میزان کیفیت و ارجاع مقاله ها نیز رشد داشته باشیم.
 
وی این ضعف را ناشی از کیفیت پایین مقاله ها و مراجعه نکردن و استناد به آنها برشمرد و خاطر نشان کرد: در برخی موارد ارجاع در بین استادان ایرانی حتی به صفر می رسد.
 
اکبری ساری ،کاربردی کردن نتایج پژوهش ها را در رشد کیفی مقاله های علمی موثر خواند و تاکید کرد: باید پژوهش را به سوی نیاز کشور هدایت کرده و در جهت افزایش کیفیت تحقیقات و کاربردی کردن آنها کوشید.
 
وی بهینه سازی منابع مالی را از راهکارهای کاربردی کردن نتایج پژوهش دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات در این حیطه ارتباط اندک با بخش صنعت و تخصیص منابع است.
 
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه تهران ورود خیرین در بخش های پژوهشی را نیز حائز اهمیت دانست.
 
وی با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بنا دارد عمده توانش را صرف افزایش کیفیت کند، گفت: سیاست های جدید معاونت تحقیقات و فناوری، توجه بیشتر به کیفیت در مقایسه با کمیت، نمایه کردن مجلات، تشویق مجلات نمایه شده و افزایش ارجاع تعاملات بین المللی است.
 
دبیر کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور برای شرکت در آیین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان به این شهرستان سفر کرده است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره تعداد پایین ارجاع مقالات علمی در کشور

  • برای مطلب تعداد پایین ارجاع مقالات علمی در کشور نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد تعداد پایین ارجاع مقالات علمی در کشور وارد نمائید

نظر شما درباره تعداد پایین ارجاع مقالات علمی در کشور

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه