سوگواری اربعین حسینی در اصفهان

سوگواری اربعین حسینی در اصفهان

هزاران عزادار حسینی راهی مراسم اربعین حسین (ع) شده اند

هزاران نفر از مردم اصفهان در قالب صدها هیئت عزادار تشکیل قافله های عزاداری داده و با همراه داشتن پرچم های سیاه و منقوش به اسماء اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین شبیه سازی کاروان خاندان اباعبدالله الحسین(ع) و نصب کجاوه بر شترها صحنه های غم انگیزی از اسارت زنان و کودکان امام حسین(ع) و یاران باوفایش خلق کردند.
 
براساس اعلام قبلی دو تجمع مهم علاوه بر هزاران مسجد، حسینیه و منازلی که سیاه پوش شده و در آنها مجلس عزاداری برگزار شده است، در شهر اصفهان تشکیل شده است.
 
یکی از محل های تجمع صدها هیئت عزادار، میدان تازه تاسیس امام علی(ع) است که گفته می شود بیش از 100هزار نفر امکان استقرار در این میدان دارند.
 
همچنین تجمع دیگر مردم عزادار اصفهان از ساعت هفت صبح در میدان لاله برای عزیمت به امامزاده جعفر (ع) که مشهور به امامزاده شاه کرم در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تشکیل شده است.
 
در این قافله صدها مرد، زن، کودک و نوجوان با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برسرو سینه زنان حمایت و وفاداری خود را از آرمانهای آن حضرت اعلام کردند. 
 
فاصله میدان لاله تا بارگاه این امامزاده حدود 20 کیلومتر و قرار است این عزاداران حسینی این مسیر را پیاده طی کنند.
 
هم اکنون این قافله عزادار حرکت خود را آغاز کرده و با عبور از خیابانها این شهر، جمعیت عزادار آن درحال افزایش است.
 
ایستگاه های صلواتی هم در این مسیر برپا و از عزاداران پذیرایی می کند.
 
همچنین خودروهای امدادی و انتظامی هم در این مسیر مستقر شده اند.
 
جمع زیادی از مردم عزادار اصفهان هم با شیپور، طبل و سنج در قالب هیئتهای زنجیرزنی و با همراه داشتن پرچم و کتل در سطح این شهر به راه افتادند.
 
دهها هیئت هم در منطقه زینبیه اصفهان که بارگاه حضرت زینب(س) از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) قرار دارد نیز تشکیل شده و قرار است تا ساعتی دیگر محل اجتماع این هیئت ها باشد.
 
بسیاری از مردم ولایتمدار اصفهان هم که منازل خود را در این روز خیمه گاه خاندان اباعبدالله الحسین کرده اند با نصب بنرهایی مبنی بر معرفی سخنران و مداح دعوت شده از مردم این شهر برای شرکت در مراسم عزاداری دعوت کرده اند.
 
بسیاری از خیابانها، کوچه ها و بازارهای این شهر با پرچم های سیاه و منقوش به اسماء ائمه اطهار(ع)، بنرها و اعلامیه های متنوع دعوت به عزاداری مزین شده است.
 
براساس محتوای برخی از این اعلامیه ها قرار است زیارت اربعین هم خوانده شود.
 
گلزار شهدای اصفهان هم امروز میزبان خانواده های معظم شهدا، رزمندگان دوران دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم برای عزاداری است.
 
خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای این استان هم از سیاه پوش شدن شهرها و روستاها و همچنین برگزاری متنوع آیین ها و مراسم های عزاداری در حسینیه ها، مساجد، تکایا و خانه ها گزارش دادند.
 
برگزاری مراسم های محلی با استفاده از شیپور، نی، سازهای سنتی به منظور اعلام عزا نیز از جمله عزاداری سنتی مردم این مناطق است.
 
بسیاری از مردم این استان هم با قربانی کردن گوسفند، گاو و شتر، دودکردن اسپند و همچنین پختن آش های متنوع، شله زرد، حلیم و انواع نذریهای دیگر و غذاهای گرم و توزیع آنها به صورت انفرادی و در هیئت های عزاداری عشق و اردات خود را به سرور و سالار شهیدان ابراز کردند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره سوگواری اربعین حسینی در اصفهان

  • برای مطلب سوگواری اربعین حسینی در اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد سوگواری اربعین حسینی در اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره سوگواری اربعین حسینی در اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه