درگذشت علی اکبر پرورش وزیر سابق آموزش و پرورش

درگذشت علی اکبر پرورش وزیر سابق آموزش و پرورش

وی پس از گذراندن یک دوره بیماری امروز در بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان درگذشت

وی در سال 1321 در اصفهان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند و سپس در دانشگاه اصفهان مدرک لیسانس خود را در رشته ادبیات اخذ کرد.
 
مرحوم پرورش همچنین برای اخذ مدرک فوق لیسانس عازم دانشسرای عالی تهران شد و در رشته کارآموزی دبیری موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس از این دانشسرا شد. 
 
نماینده سابق مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو سابق شورای عالی دفاع، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره های اول، سوم و چهارم، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در دوره اول و نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم از سوابق کاری او بود. 
 
پرورش همچنین در سال 1361 بعنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد گرفت و در دولت های حجت الاسلام والمسلمین شهیدˈمحمد جواد باهنرˈ، دولت موقت آیت الله ˈمحمدرضا مهدوی کنیˈ و دولت میرحسین موسوی وزیر آموزش و پرورش بود.
 
محوریت در مبارزات قبل از انقلاب اسلامی ایران در اصفهان همراه با سپهبد شهید صیاد شیرازی و حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم منجر به دستگیری وی شد.
 
از دیگر سوابق سیاسی پرورش می توان به عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، نامزدی انتخابات ریاست جمهوری(نامزد احتیاطی حزب جمهوری اسلامی) در دو دوره ، قائم مقام دبیرکلی حزب موتلفه اسلامی از سال 1372 تا سال 1380 و عضویت در شورای مرکزی موتلفه اسلامی از سال 1372 تاکنون اشاره کرد.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره درگذشت علی اکبر پرورش وزیر سابق آموزش و پرورش

  • برای مطلب درگذشت علی اکبر پرورش وزیر سابق آموزش و پرورش نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد درگذشت علی اکبر پرورش وزیر سابق آموزش و پرورش وارد نمائید

نظر شما درباره درگذشت علی اکبر پرورش وزیر سابق آموزش و پرورش

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه