خطر اعتیاد کامل پس از استفاده از مخدرهای شیمیایی

خطر اعتیاد کامل پس از استفاده از مخدرهای شیمیایی

استادیار گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان اعلام کرد

ˈحمید کاظمیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عوارض مصرف مخدرهای نوین صنعتی نیز بسیار سریع تر از مخدرهای قدیمی در فرد بروز می کند.
 
وی اظهار کرد: زمانی که فرد بر اثر مصرف این دسته از مواد، معتاد حرفه ای می شود عوارض شدیدترین به لحاظ جسمی و روانی در مقایسه با مخدرهای قدیمی در او ظاهر می شود.
 
وی مخدرهای صنعتی را آن دسته از موادی عنوان کرد که به صورت آزمایشگاهی و به ویژه در آزمایشگاههای زیرزمینی و بدون نظارت و غیرتخصصی تولید می شود.
 
این استاد یار رواشناسی افزود: افزودن برخی ناخالصی ها در تولید این مواد در آزمایشگاهها موجب افزایش آسیب و تخریب بیشتر جسمی و روانی مصرف کنندگان می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر متاسفانه تعدادی مواد روانگردان و اعتیاد آور صنعتی وارد کشور شده است که در مقایسه با مخدرهای صنعتی قدیمی مانند هرویین بسیار عوارض بیشتری دارد.
 
وی هروئین را ماده ای صنعتی و برگرفته از تریاک عنوان کرد و گفت: کراک ایرانی نیز یک ماده اعتیاد آور نوین صنعتی است که از هروئین با فشردگی و خلوص بیشتر گرفته می شود.
 
کاظمی افزود: این نوع کراک عوارض متفاوت تری نسبت به هروئین دارد و آن بروز عوارض همزمان با شکل گیری اعتیاد در بدن فرد به صورت جدی و شدید تر است.
 
وی با اشاره به ˈشیشهˈ به عنوان یک مخدر نوین صنعتی نیز گفت: این مخدر نیز برگرفته از ˈمفتامفتامینˈ و طبقه ی دیگری از روانگردان هاست.
 
وی تاثیر این مخدر را متفاوت از کراک عنوان کرد و گفت: شیشه بیشتر حالت تحریکی در بدن فرد ایجاد می کند.
 
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان افزود: سهولت در مصرف، قیمت نسبتا پایین و بدون بو بودن این روانگردان موجب شیوع نسبتا بالای این مخدر صنعتی نوین و روانگردان در جامعه شده است.
 
وی تصریح کرد: بر این اساس همایش ملی مواد اعتیاد آور نوین صنعتی با هدف بررسی تخریبات و عوارض این دسته از مواد نسبتا جدید و تاثیر آن در سطوح مختلف جسمانی، روانی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی، هفتم اسفند در اصفهان برگزار می شود.
 
عضو کمیته علمی همایش ملی مواد اعتیاد آور نوین صنعتی، معرفی مخدرهای نوین صنعتی و عوارض آنها را از اهداف و محورهای دیگر این همایش برشمرد.
 
همایش ملی مواد اعتیادآرو نوین صنعتی در قالب چهار محور اصلی شامل شناخت مواد اعتیاد آور نوین صنعتی، زمینه های گرایش به این مواد، پیامدها و عوارض آن و پیشگیری و درمان این نوع اعتیاد با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و با همکاری دانشگاه اصفهان و سازمانها و دستگاههای مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره خطر اعتیاد کامل پس از استفاده از مخدرهای شیمیایی

  • برای مطلب خطر اعتیاد کامل پس از استفاده از مخدرهای شیمیایی نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد خطر اعتیاد کامل پس از استفاده از مخدرهای شیمیایی وارد نمائید

نظر شما درباره خطر اعتیاد کامل پس از استفاده از مخدرهای شیمیایی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه