برگزاری مراسم شکرگزاری ارامنه اصفهان به مناسبت آغاز سال 2014 میلادی

برگزاری مراسم شکرگزاری ارامنه اصفهان به مناسبت آغاز سال 2014 میلادی

این مراسم در کلیسای وانک اصفهان برگزار گردید

این مراسم ساعت 30 دقیقه روز اول ژانویه مصادف با 11 دی با حضور اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و جمعی از مسیحیان اصفهان برگزار شد.
 
مسوول تعلیمات مذهبی کلیسای وانک بامداد چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسیحیان در این مراسم به دلیل سلامتی و نعمت هایی که خداوند در سال گذشته به آنها عطا کرده به شکرگزاری می پردازند.
 
ˈˈتوما گالستانیانˈ افزود: در این مراسم اسقف اعظم دعاهای مربوط به آغاز سال نو میلادی را می خواند و مسیحیان دراین روز برای همه جهان آرزوی صلح و آرامش می کنند.
 
وی تصریح کرد: پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در پایان مراسم هدایایی که اغلب کتاب مقدس است، به حاضران هدیه می کند.
 
خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز درباره عید میلاد مسیح به خبرنگار ایرنا گفت: جشن میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی را فرقه های مختلف ارامنه جهان به یک صورت واحد برگزار می کنند اما تنها تفاوت آن در تاریخ برگزاری جشن ولادت حضرت مسیح(ع) است. 
 
اسقف ˈبابکن چاریانˈ افزود: مسیحیان ارتدکس و کلیساهای ملی و شرق بنا بر اعتقادات مسیحیان اولیه، روز ششم ژانویه و مسیحیان کاتولیک و پروتستان روز24 دسامبر را میلاد این پیامبر می دانند. 
 
وی گفت: تحویل سال نو که همواره ساعت ١٢ شب ٣١ دسامبر هر سال بوقوع می پیوندد، ریشه دینی ندارد اما بدلیل دو مناسبت 25 دسامبر و ششم ژانویه با ٣١ دسامبر، این روز نیز جنبه دینی به خود گرفته است و بلافاصله پس از تحویل سال نو میلادی در همه کلیساها مراسم دینیˈباداراکˈ (قربانی مقدس) و ˈعشای ربانی انجام می گیرد .
 
وی با اشاره به اینکه مسیحیان ارتدکس ششم ژانویه مراسم اصلی خود را برگزار می کنند، گفت: مراسم میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)، نزد ارامنه شب پنجم ژانویه و تعمید آن حضرت صبح روز ششم ژانویه در کلیساها با آئین ویژه مذهبی برگزار می شود که در پایان این مراسم، آب در ظرفی بزرگ با روغن مقدس تبرک داده شده و برای شفای بیماران و همچنین تبرک خانه، بین مومنان حاضر در کلیسا توزیع می شود. 
 
خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران ادامه داد: ارامنه یک هفته قبل از سال نو میلادی از تناول فرآورده های گوشتی امساک می کنند و درروز عید تمام ارامنه پرهیزدار (روزه دار) پس از خواندن سرودهای حضرت مسیح که در انجیل آمده با ˈنان فطیرˈ درآیین موسوم به «عشای ربانی» که همان آخرین شام حضرت مسیح است، روزه خود را می شکنند. 
 
در استان اصفهان هشت هزار شهروند مسیحی زندگی می کنند. 
 
در جمهوری اسلامی ایران پیروان همه ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی علاوه بر آزادی در برگزاری مراسم مذهبی و قومی، از تعطیلات رسمی برای برگزاری آیین های دینی خود نیز برخوردارند.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره برگزاری مراسم شکرگزاری ارامنه اصفهان به مناسبت آغاز سال 2014 میلادی

  • رجبی

    رجبی

    سال نو میلادی به تمامی هموطنان ارمنی و مسیحی بخصوص ارامنه اصفهان مبارک باد

    • مای اصفهان

      مای اصفهان

      سایت مای اصفهان نیز فرارسیدن سال نو میلادی را به تمامی هم میهنان مسیحی و ارامنه اصفهان تبریک میگوید

نظر شما درباره برگزاری مراسم شکرگزاری ارامنه اصفهان به مناسبت آغاز سال 2014 میلادی

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه