بدهی یکهزار و 700 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

بدهی یکهزار و 700 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اعلام کرد

ˈ علیرضا یوسفیˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر این بدهی ها به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و تشدید تحریم ها و مربوط به امسال و سال گذشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه احداث و نگهداری بیمارستانها بسیار هزینه بر است تصریح کرد: با این وجود در چند سال گذشته در چند مورد بیمارستانهایی در استان به دلیل فشارهای محلی احداث شده و اکنون نیمه تمام مانده است.
 
وی این بیمارستانها را در جندق، خور و بیابانک و کلیشاد اعلام و اظهار کرد: حتی اگر این بیمارستانها نیز به اتمام رسد ما آنها را تحویل نمی گیریم.
 
وی با بیان اینکه امسال اعتباراتی برای این بیمارستانها در نظر گرفته شده بود افزود: اما به دلیل کسری بودجه حقوق کارکنان، این اعتبار برای پرداخت حقوق هزینه شد.
 
وی با تاکید بر اینکه احداث بیشتر این بیمارستانها ، ضروری نبوده است بیان کرد: حدود 30 سال گذشته در شهرستان تیران فوندانسیون یک بیمارستان 150 تختخوابی را ریختند در حالیکه نیازی به چنین بیمارستان بزرگی در این شهر نبوده است.
 
وی با اشاره به اینکه بیمارستان کلیشاد نیز بعد از 25 سال احداث، نیمه تمام است افزود: این در حالی است که بیمارستان اردستان فقط هفت تختخواب ظرفیت دارد و توزیع امکانات و خدمات پزشکی مناسب نبوده و اتلاف منابع صورت گرفته است.
 
معاون منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زمان اتمام ساخت این بیمارستانها گفت: این بیمارستانها تا پایان امسال نیز به بهره برداری نمی رسد.
 
وی درباره سرانه درمانی اصفهانی ها گفت: سرانه مستقیم دولتی برای هر نفر در اصفهان یک میلیون و 500 هزار ریال است اما اگر همه مجموعه های مرتبط با مسائل درمانی و بهداشتی را در نظر بگیریم این سرانه غیر مستقیم حدود شش میلیون ریال خواهد بود.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: نسبت شیوع بیماری های غیر واگیر دار در اصفهان نسبت به 50 سال گذشته رشد زیادی داشته است.
 
ˈپیمان ادیبیˈ افزود: اما نسبت شیوع این بیماری ها در شهر اصفهان در مقایسه با سایر شهرهای صنعتی دنیا مشابه است.
 
وی از جمله دلایل افزایش بیماری های غیرواگیر را مسن تر شدن جامعه، آلودگی هوا، مباحث تغذیه و تحرک بدنی دانست و اظهار کرد: 80 درصد علل آن را باید خارج از دانشگاه علوم پزشکی جستجو کرد.
 
ادیبی با تاکید بر اینکه آمار بیماری های غیرواگیر در اصفهان نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کشور بیشتر نیست، گفت: اصفهان از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در این زمینه در کشور و خاورمیانه است.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره بدهی یکهزار و 700 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

  • برای مطلب بدهی یکهزار و 700 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد بدهی یکهزار و 700 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وارد نمائید

نظر شما درباره بدهی یکهزار و 700 میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه