یخ زدگی معابر اصفهان در پی بارش برف

یخ زدگی معابر اصفهان در پی بارش برف

شهرداری اصفهان چشم انتظار آفتاب است !

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، اصفهان پس از سه سال شاهد بارش برف بوده است و امروز که مردم از خانه هایشان خارج شدند شهر را سفیدپوش و یخ زده دیدند.
 
با وجودیکه صبح امروز مدارس شهر اصفهان در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد اما بسیاری از مردم برای انجام کارهای روزمره یا رفتن به محل کار خود به خیابانها آمدند و باز هم داستان فلج شدن شهر تکرار شد.
 
با وجودیکه در برخی معابر و خیابانها نمک پاشیده شده بود اما بیشتر مسیرهای تردد همچنان یخ زده باقی مانده است و رفت و آمد به سختی صورت می گیرد.
 
در برخی از بزرگراهها به ویژه بزرگراه شهید چمران و شهید صیاد شیرازی به دلیل یخ زدگی و لغزندگی جاده ترافیک سنگینی ایجاد شده است.
 
تعدادی از شهروندان اصفهانی صبح امروز در تماس با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)مرکز اصفهان از وضعیت خیابانها و معابر گله مند بودند.
 
به گفته آنها با وجودیکه در برخی معابر و خیابانها نمک پاشیده شده بود اما این کار به اندازه کافی صورت نگرفته و همچنان بیشتر مسیرهای ماشین رو و پیاده رو یخ زده است.
 
یکی از این شهروندان به ایرنا گفت: سازمان هواشناسی اصفهان از چند روز قبل پیش بینی بارش برف در شهر را کرده بود اما این سوال مطرح است که چرا باز هم با مشکل مواجه می شویم.
 
ˈامیریˈ با اشاره به اینکه اصفهان دارای شهرداری بزرگی است افزود: چرا این نهاد با این همه عظمت و نیرو نمی تواند یک شهر را در چنین وضعیتی به خوبی اداره کند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز صبح در راه رفتن به اداره ، هیچ ماشین خدمات شهری را در مسیر خود ندیده است اظهار کرد: نمکی در خیابانها ندیدم، پل غدیر و خیابانهای مشتاق و آبشار یخ زده و چند مورد تصادف خودروها اتفاق افتاده بود.
 
یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: امروز صبح قصد رفتن به دانشگاه را داشتم اما بیشتر تاکسی های خطی به سر کار نیامده بودند.
 
ˈعباسیˈ افزود: هنوز بیشتر معابر و جاده ها یخ زده است و هیچ ماشین برفروبی در خیابانها ندیدم.
 
وی ادامه داد: به نظر می آید شهرداری اصفهان دست روی دست گذاشته و منتظر نشسته تا آفتاب بتابد و این یخ ها آب شود.
 
رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان در این زمینه به ایرنا گفت: با توجه به اینکه با طلوع خورشید خود به خود برف ها آب خواهند شد سعی شده تا جایی که ممکن است کمتر از نمک استفاده شود.
 
ˈعلی اصغر اسداللهیˈ افزود: نمک عوارض مخربی بر روی آسفالت خیابان ها،لاستیک ماشین ها و گیاهان دارد.
 
وی در عین حال گفت: از ساعت 19 روز گذشته و پاکسازی نقاط حادثه خیز شهر، اتوبان ها و پل ها در دستور کار قرار گرفت. 
 
رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از سه دستگاه نمک پاش جدید برای پاکسازی اتوبان ها و خیابان های اصلی گفت: برای اولین بار در منطقه شش شهرداری از یک پودر پتروشیمی جدید به جای نمک استفاده شده که در مقایسه با نمک عملکرد بهتری دارد. 
 
اسداللهی از پاکسازی معابر فرعی با 160 اکیپ خبر داد و گفت: مرحله اول این پاکسازی از ساعت 17 روز گذشته و مرحله دوم از ساعت 30 دقیقه بامداد امروز آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد. 
 
وی تصریح کرذ: عملیات هماهنگی این اکیپ ها و نظارت بر روی آنها توسط 53 نیروی ستادی انجام می گیرد. 
 
رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان از مردم خواست برای برف بازی به نزدیک ترین پارک مراجعه کنند و از سفرهای غیر ضرور درون شهری خودداری کنند. 
 
هواشناسی اصفهان هوای اصفهان امروز سه شنبه را نیمه ابری با کاهش پدیده بارش برف و هوای چهار شنبه را صاف تا قسمتی ابری در اوایل وقت غبارآلود در برخی ساعات افزایش ابر پیش بینی کرده بود.
 
به گزارش ایرنا، بارش برف از شامگاه یکشنبه این هفته در شهر اصفهان آغاز شد.
 
پیش از این در سه سال گذشته در زمستان سال 89 بود که بارش برف اندکی در این شهر صورت گرفت.

درباره نویسنده

مای اصفهان
مای اصفهان

سایت مای اصفهان از سال 2001 میلادی تاکنون در اینترنت فعالیت دارد . این وب سایت مرجع بسیار از وب سایتها و افراد در زمینه های مختلف بوده است .

خبرهای ثبت شده توسط مای اصفهان : 1621

نظرات کاربران درباره یخ زدگی معابر اصفهان در پی بارش برف

  • برای مطلب یخ زدگی معابر اصفهان در پی بارش برف نظری وارد نشده است

    نظر خود را بعنوان اولین نفر در مورد یخ زدگی معابر اصفهان در پی بارش برف وارد نمائید

نظر شما درباره یخ زدگی معابر اصفهان در پی بارش برف

برای بازدیدکنندگان مخفی خواهد بود

حراجی های مای اصفهان
برگشت به بالای صفحه